تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۱
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۷۸۹۰۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سه برنامه وزارت صنعت برای آینده صنعت خودرو و وعده تولید ۳ میلیون دستگاه

‌می‌متالز - مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، سه برنامه برای ایجاد تحول در صنعت خودرو از جمله ظرفیت سالانه تولید ۳ میلیون دستگاه را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، عبدالله توکلی لاهیجانی با اعلام اینکه صنعت خودرو بزرگترین صنعت پس از نفت و یکی از صنایع با بیشترین رشد پس از انقلاب محسوب می‌شود، گفت: این صنعت سالانه از خروج ۱۲ میلیارد دلار ارز جلوگیری می‌کند و مزیت‌های رقابتی فراوانی نظیر نیروی مهندسی و متخصص فراوان، زیرساخت‌های تولید، انرژی و نیروی کار ارزان و بازار‌های گسترده منطقه و نشان از قابلیت‌ها برای دستیابی به اهداف تعیین شده سال ۱۴۰۴ دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت سالانه تولید ۳ میلیون دستگاه وجود دارد که می­ توان جزو ۱۰ کشور برتر جهان بود، اما این صنعت در سال‌های گذشته مشکلاتی نظیر شکنندگی جریان تولید، تلاطم بازار، کیفیت کم محصولات و ... داشت.

این مقام مسوول افزود: وزارت صنعت برنامه‌­ای مشتمل بر ۳ گام اساسی طراحی­ کرده که صنعت خودرو تا سال ۱۴۰۴ رقابت­ پذیر شود. مرحله نخست و از نیمه دوم سال قبل تا پایان سال جاری، آماده‌­سازی و احیای ظرفیت­‌ها و حل مسائل و اصلاح ساختار بنگاه‌ها، دستیابی به ترکیب مناسب تولید و تعریف و آغاز پروژه­‌های سرمایه­‌گذاری است.

توکلی لاهیجانی گفت: مرحله دوم، استانداردسازی همه محصولات و تمرکز بر گسترش صادرات تا سال ۱۴۰۲ است که با حذف محصولات قدیمی، تولید محصولات منطبق بر استاندارد‌های ۸۵ گانه و دستیابی به کیفیت رقابتی اجرا می‌شود. در مرحله سوم و شامل سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ بر ارتباطات خارجی و گسترش بازار‌های صادراتی تمرکز خواهد شد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده