تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۷۹۶۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص کل به بالای ۱.۴ میلیون واحد رسید

‌می‌متالز - امروز، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۰۰ واحد (۰.۷۹درصد) افزایش به رقم ۳۹۶ هزار و ۲۱۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۷ هزار و ۴۰۷ واحد (۱.۲۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۰۰ واحد (۰.۷۹درصد) افزایش به رقم ۳۹۶ هزار و ۲۱۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۷ هزار و ۴۰۷ واحد (۱.۲۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز سه‌شنبه، ۱۷ آبان ماه، بیش از ۱۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۰۲ هزار و ۲۴۵ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فراورده‌های نفتی با ۵۰ هزار و ۴۹۴ معامله به ارزش ۷ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۵ هزار و ۶۱۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۲ هزار و ۶۴۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۵ هزار و ۳۳۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با یک هزار و ۴۷۹ واحد، شرکت شرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۴۵۳ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با یک هزار و ۲۴۰ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۱۷۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۸۹۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۶۴۸ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۲۴ واحد، شرکت پتروشیمی شازند با ۱۲۰ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۱۱۹ واحد و گروه مپنا با ۸۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۷ آبان ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۱۷ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۳۴۸ واحد رسید.

همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۳۹۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت آهن و فولاد ارفع با ۱۲ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۸.۵ واحد، شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۸ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۲.۶۲ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید ۲ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱.۷ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۱.۵ واحد و شرکت داروسازی دانا با ۱.۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده