تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۷۹۷۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲ طرح با سرمایه‌گذاری هند و چین در ششتمد خراسان رضوی در دست اجرا است

‌می‌متالز - سرپرست فرمانداری ششتمد گفت: ۲ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری هند و چین در حوزه‌های صنایع جانبی فولاد و فرآوری معدن در این شهرستان خراسان رضوی در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، حسین ایثارگر، چهارشنبه اظهار داشت: یکی از این واحد‌های صنعتی، کارخانه سیلیکو منگنز با سرمایه گذاری و همکاری سرمایه گذار چینی اجرا می‌شود که زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را به طور مستقیم فراهم می‌کند.

وی افزود: فرآیند واگذاری این طرح سال‌های گذشته تکمیل و مرحله جانمایی آن نیز صورت گرفته بود، اما عملیات اجرایی آن در ۲ سال گذشته به سبب محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود.

سرپرست فرمانداری ششتمد گفت: کارخانه سیلیکو منگنز پس از استخراج این ماده معدنی، آنرا فرآوری می‌کند که تولیدات آن در صنایع فولاد و فلزات داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایثارگر افزود: دیگر طرح صنعتی شهرستان توسط سرمایه گذاران هندی در حوزه ریخته گری و با اشتغال زایی بیش از ۶۰ نفر اجرا می‌شود که مراحل صدور مجوز‌ها و استعلام‌های مرتبط با آن در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: شهرستان ششتمد در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت و معدن ظرفیت‌های فراوانی دارد که با ورود سرمایه گذاران به این منطقه، بستر توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در این شهرستان نوبنیاد فراهم می‌شود.

ناحیه صنعتی ششتمد در ۲۴ کیلومتری شهرستان سبزوار حدود ۱۱ هکتار مساحت دارد که مساحت زمین صنعتی و کارگاهی آن حدود هفت هزار متر مربع است که استقرار ۷۲ واحد صنعتی با اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در آن پیش بینی شده است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع، دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت و دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

مرکز شهرستان تازه تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده