تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۷۹۸۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت صندوق کارآفرینی امید از ۶۴هزار طرح در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در سال اول دولت مردمی از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری، صندوق کارآفرینی امید ۶۴هزار طرح را با ایجاد ۱۷۵هزار شغل در سراسر کشور مورد حمایت قرار داده است.

به گزارش می‌متالز، از جمله اهداف نهضت احیای واحد‌های اقتصادی نیمه تمام و راکد که در دستور کار دولت سیزدهم به منظور رونق اشتغال و تولید قرار گرفته است، فعال سازی معادن کوچک، افزایش سطح اشتغال، افزایش تولیدات معدنی، حل مشکلات معادن کوچک، همفکری، همکاری، هم افزایی و مشارکت طرفین در تهیه مقدمات و ملزومات و تجهیزات لازم، فراهم آوردن سرمایه ضروری، انجام عملیات اجرایی مربوط به احیای توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی بزرگ و طرح‌های نیمه تمام، راکد و نیمه راکد و ایجاد اشتغال پایدار است.

صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی ازمتولیان امر اجرای نهضت احیا فعالیت دارد که طبق اعلام مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ۳۵۷ واحد اقتصادی در کشور از ابتدای امسال تاکنون در راستای اجرای نهضت احیا واحد‌های اقتصادی نیمه تمام، راکد و نیمه راکد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به تفاهم نامه با معاون اول رئیس جمهور در راستای نهضت احیا اشاره کرد و گفت: طبق انعقاد تفاهمنامه با معاون اول رییس جمهور مقرر شد، صندوق کار آفرینی حمایت از ۱۰۰۰ واحد اقتصادی اعم از واحد‌های نیمه تمام، واحد‌های راکد، واحد‌های نیمه راکد که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تولید خود فعالیت می‌کند را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: در این راستا تا کنون ۳۵۷ واحد اقتصادی نیمه تمام، راکد و نیمه راکد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است که بیش از ۶۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به این واحد‌های اقتصادی پرداخت شده است.

رضایی با بیان اینکه از این طریق ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه راکد یا نیمه فعال در کشور به گردش درآمده و به چرخه تولید وارد شده است و نیز ۷ هزار و ۹۶۰ اشتغال جدید ایجاد شده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: از کل تعداد واحد‌های اقتصادی احیا شده در کشور، ۲۴ واحد در خراسان رضوی مستقر است که برای آن‌ها ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و بدین ترتیب برای ۲۱۹ نفر اشتغالزایی شده است.

رضایی افزود: روند احیای واحد‌های اقتصادی همچنان ادامه دارد و امید است تا پایان سال جاری هدف گذاری انجام شده در این زمینه محقق شود.

ایجاد ۱۷۵ هزار شغل در سراسر کشور

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: در سال اول دولت مردمی از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری، صندوق کارآفرینی امید ۶۴ هزار طرح را با ایجاد ۱۷۵ هزار شغل در سراسر کشور مورد حمایت قرار داده است که در این میان خراسان رضوی بیشترین سهم جمعیتی را داشته است.

رضایی با بیان اینکه حوزه فعالیت صندوق کارآفرینی امید، مناطق روستایی و مناطق محروم است، افزود: این صندوق امسال در نظر دارد که ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بدین منظور پرداخت کند.

وی ادامه داد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون، ۳۳ هزار طرح در حوزه مناطق روستایی و محروم از سراسر کشور مورد حمایت صندوق کار آفرینی قرار گرفته‌اند و با پرداخت بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، اشتغالزایی حدود ۱۰۰ هزار نفر در مناطق روستایی فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده