تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۸۳۰
کد خبر: ۲۸۰۲۵
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر راه و شهرسازی:

وزارت دفاع 4 فروند شناور را 15 ماهه به سازمان بنادر تحویل می‌دهد/ واگذاری 35 فروند شناور به بخش خصوصی

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر را وزارت دفاع 15 ماهه تحویل خواهد داد گفت: تاکنون از محل وجوه اداره شده نسبت به ساخت 109 فروند شناور اقدام کرده‌ایم و 35 فروند شناور را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.
وزارت دفاع 4 فروند شناور را 15 ماهه به سازمان بنادر تحویل می‌دهد/ واگذاری 35 فروند شناور به بخش خصوصی

به گزارش می متالز، محمد راستاد در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ساخت 44 فروند شناور بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع گفت: ساخت چهار فروند شناور در فاز اول دیده شده است که شامل شناورهای یدک‌کش، جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی، جستجو و نجات دریایی و انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی‌ها است.

وی با بیان اینکه در  فاز اول ارزش قرارداد ساخت چهار فروند شناور 9.5 میلیون یورو است گفت: قرار بر این است که چهار فروند در 15 ماه ساخته و تحویل داده شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در آینده نزدیک دو فروند شناور امداد و نجات به طول 19.3 متر، عرض 5 متر و آبخور 1.5 متر با سرعت 40 نات (گره دریایی) با اعتبار 5.1 میلیون یورو ظرف 15 ماه آینده ساخته و تحویل داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین دو فروند شناور انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی‌ها به طول 18.2 متر،  عرض 4.6 متر، آبخور 1.1 متر و با سرعت 25 گره دریایی به ارزش 4.4 میلیون یورو هم تا 15 ماه آینده ساخته می‌شود.

راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از امکانات و تشکیلات خود از محل وجوه اداره شده تاکنون نسبت به ساخت 109 شناور اقدام کرده است گفت: 35 شناور در حال ساخت رابه ارزش 256 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: قرارداد امروز برای ساخت 4 فروند شناور در فاز اول، ارزش 9.5 میلیون یورویی دارد. همچنین سازمان بنادر سالانه برای تعمیر اساسی 50 فروند شناور اختصاصی 150 میلیارد تومان هزینه می‌کند.

عناوین برگزیده