تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۳
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۸۰۶۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۸ برابری واردات زغال سنگ به اتحادیه اروپا

‌می‌متالز - واردات زغال سنگ به اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین، هشت برابر افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، ایجاد توازن در بخش امنیت انرژی و حفاظت از محیط زیست، یکی از مسائل مهم برای بسیاری از مقامات در جهان است. به نظر می‌رسد که امنیت در بخش انرژی به موضوعی مهم بدل شده است. جنگ روسیه و اوکراین به بحران انرژی دامن زده است. این موضوع سبب شده است که بسیاری از کشور‌ها در جهان و از جمله کشور‌های اروپایی به سوخت زغال سنگ روی آورند. این موضوع همچنین سبب شده است که آلمان به طرف استفاده از سوخت زغال سنگ متمایل شود.

آلمان تلاش می‌کند با استفاده از سوخت زغال سنگ میزان اثرات بحران سوخت بر خود را کاهش دهد. در این میان کشورهایی، چون آفریقای جنوبی از این وضعیت سود هنگفتی را نصیب خود کرده اند. این به علت آن است که تقاضا در جهان برای سوخت زغال سنگ افزایش یافته است.

داگمار زندل، خبرنگار این شبکه گزارش داد: این معدن به طور بیست و چهار ساعته در آفریقای جنوبی فعال است. این منطقه در ایمپلاناگا در شمال شرق آفریقای جنوبی است. در اینجا، زغال سنگ به عنوان بخشی از زندگی مردم است. در حدود یکصد هزار نفر در این معدن کار می‌کنند. تولید زغال سنگ این معدن می‌تواند برق زیادی تولید کند. اما آینده آن نامعلوم است. آفریقای جنوبی تلاش می‌کند که با تغییرات آب و هوایی مقابله کند.

یوهانس تسهلا، که معدنچی است، گفت: این سیاست سبب می‌شود که بسیاری از معادن تعطیل شوند. این موضوع سبب بیکاری بسیاری از افراد می‌شود. معادن در زندگی ما نقش مهمی دارند. زغال سنگ نقش مهمی را در زندگی ما ایفاء می‌کند. ما از زغال سنگ به عنوان سوخت استفاده می‌کنیم. این سوخت برای ما بسیار مهم است.

سوخت‌های فسیلی در حال حاضر در اروپا بسیار گران قیمت هستند. منابع موجود غیرقابل تکیه هستند. این موضوع سبب شده است که بسیاری از کشور‌ها شروع به واردات زغال سنگ کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده