تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۸۱۵۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش حدود ۲ برابری تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد قائنات

‌می‌متالز - تولید آهن اسنفجی در مجتمع فولاد قائنات از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با پارسال ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، احمد زاده سرپرست مجتمع فولاد قائنات گفت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۴۷۳ هزار تن آهن اسفنجی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در این مجتمع تولید شده که در مقایسه با تمام پارسال، ۱۰۳ درصد افزایش دارد.

او افزود: پارسال ۲۰۷ هزار تن محصول آهن اسفنجی در مجتمع فولاد قائنات تولید شد.

احمد زاده بیان کرد: آهن اسفنجی تولید شده در مجتمع فولاد قائنات به واحد‌های فولادسازی و ذوب آهن خراسان رضوی، سمنان، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی خوزستان، اصفهان، یزد، هرمزگان و کرمان ارسال می‌شود.

سرپرست مجتمع فولاد قائنات عنوان کرد: برای تولید این مقدار آهن اسفنجی، ۶۸۰ هزار تن گندله از ۳ کارخانه گندله سازی خواف خراسان رضوی مصرف شده است.

او با اشاره به آغاز فرآیند تولید این مجتمع از پارسال تصریح کرد: واحد فولادسازی مجتمع فولاد قائنات نیز ۸۳ درصد پیشرفت دارد.

احمد زاده ادامه داد: مجتمع فولاد قائنات با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن، تاکنون برای ۴۰۰ نفر در بخش احیای آهن اسفنجی شغل ایجاد کرده است و ۷۰۰ نفر نیز برای تکمیل بخش فولاد سازی این مجتمع در حال کارند تا این واحد در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

سرپرست مجتمع فولاد قائنات مشکل اصلی این مجتمع را قطعی گاز در زمستان و قطعی برق در تابستان عنوان کرد و از وزارت نیرو و نفت خواست برای تأمین نیاز‌های انرژی مجتمع فولاد قائنات اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده