تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۸۲۴۲۲

آمادگی بنادر بوشهر برای پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تنی

‌می‌متالز - مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی بنادر استان بوشهر برای پذیرش کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی تا ظرفیت ۳۰ هزار تن خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد شکیبی‌نسب درباره اعلام آمادگی بنادر بوشهر به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در کشور اظهار کرد: بنادر استان بوشهر دارای بالاترین نُرم عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های کیسه‌ای در بین بنادر کشور هستند و در بخش کالا‌هایی نظیر برنج با سایر بنادر اختلاف عملکرد خود را نشان داده‌اند.

وی با اشاره به این‌که ۱۲ کشتی طی سال ۱۴۰۰ در این رابطه به بندر بوشهر اختصاص پیدا کرد، اما در سال جاری تاکنون هیچ کشتی تخصیص داده نشده است، افزود: بنادر بوشهر برای پذیرش کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی تا ظرفیت ۳۰ هزار تن آمادگی کامل دارند.

وی ادامه داد: در بخش غلات و کالا‌های کیسه‌ای نظیر برنج و شکر نیز این آمادگی کامل در بنادر بوشهر وجود دارد و زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم است و از تجهیزات و امکانات لازم برای تخلیه کالا نیز برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه بندر بوشهر دارای ۲۶۰۰ متر اسکله است، بیان کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم شاهد تخصیص کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی جهت تخلیه‌وبارگیری کالا باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده