تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۳۶
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۲۸۲۵۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

میزان تولید جهانی فولاد ثابت ماند

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد، میزان تولید جهانی فولاد در اکتبر ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش می‌متالز، میزان تولید جهانی فولاد در ماه اکتبر ۲۰۲۲ به صورت سالانه ثابت ماند، اما تولید فولاد در چین در ماه اکتبر به پایین‌ترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید. این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد میزان تولید فولاد در اروپا در ماه اکتبر با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است. همچنین باید توجه داشت که میزان تولید فولاد در ترکیه در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افت داشته است.

فعالان بازار اعلام کردند با توجه داده‌های انجمن جهانی فولاد که در ۲۲ نوامبر منتشر شد، تولید جهانی فولاد خام در اکتبر ۲۰۲۲ به ۱۴۷.۳ میلیون تن رسیده است که نسبت به سال قبل بدون تغییر می‌باشد. این در حالی است که میزان تولید جهانی فولاد در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر با کاهش ۲.۹ درصدی همراه بود و به پایین‌ترین حد خود در ۸ ماه گذشته رسیده است.

معامله گران در روز جمعه (۲۵ نوامبر) گزارش دادند کل تولید فولاد در جهان برای ۱۰ ماه اول سال ۲۰۲۲ به ۱.۵۵ میلیارد تن رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۳.۹ درصدی همراه بوده است.

در این میان چندین منبع خبری اعلام کردند چین در ماه اکتبر ۷۹.۸ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. اما باید توجه داشت که میزان تولید فولاد چین در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر ۸.۳ درصد افت کرده و به پایین‌ترین حد خود در ۸ ماه گذشته رسیده است. باید توجه داشت که چین ۵۴.۱ درصد از کل تولید جهانی فولاد خام را تشکیل می‌دهد.

به این ترتیب بررسی‌ها نشان داد تولید فولاد چین در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ به ۸۶۰.۶ میلیون تن رسیده است که ۲.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

برخی تاجران در روز جمعه (۲۵ نوامبر) اعلام کردند کشور هند که دومین تولید کننده بزرگ فولاد جهان می‌باشد نیز در اکتبر ۲۰۲۲ شاهد رشد ۲.۷ درصدی تولید سالانه فولاد خود بود، به طوری که میزان تولید فولاد در هند در اکتبر ۲۰۲۲ به ۱۰.۴۵ میلیون تن رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش worldsteel، مجموع تولید فولاد در هند از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ نیز با ۶.۱ درصد افزایش به ۱۰۳.۸ میلیون تن رسیده است.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۵ نوامبر) گزارش دادند میزان تولید فولاد توسط ژاپن در ماه اکتبر ۲۰۲۲ برابر ۷.۳۵ میلیون تن بود که ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. اما باید توجه داشت که میزان تولید فولاد در ژاپن ۲.۹ درصد نسبت به سپتامبر رشد داشته است. همچنین بررسی‌ها نشان دا میزان تولید فولاد از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ در ژاپن با ۶.۵ درصد کاهش سالانه به ۷۵.۲ میلیون تن رسیده است.

به نقل از معامله گران، میزان تولید فولاد توسط ایالات متحده در ماه اکتبر سال جاری حدود ۶.۷ میلیون تن بود که ۸.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. این در حالی است که میزان تولید فولاد توسط ایالات متحده نسبت به ماه سپتامبر با افزایش ۲.۷ درصدی همراه بوده است. همچنین باید توجه داشت که میزان فولاد تولید شده توسط ایالات متحده از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ به ۶۸.۱ میلیون تن رسیده به طوری که ۴.۸ درصد کاهش سالانه همراه بوده است.

تخمین زده می‌شود که روسیه در اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۵.۸ میلیون تن فولاد تولید کند که ۱۱.۵ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ کاهش داشته است. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان فولاد تولید شده در روسیه نسبت به ماه سپتامبر رشد ۳.۳ درصدی را تجربه کرده است. باید توجه داشت که میزان تولید تخمینی روسیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۶۰.۴ میلیون تن شنیده شد که ۶.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. چندین منبع خبری اعلام کردند کاهش میزان فولاد تولید شده توسط روسیه احتمالاً تحت تأثیر جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های غرب بوده است.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۵ نوامبر) اعلام کردند کره جنوبی در اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۵.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۱۲ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است. اما باید توجه داشت که میزان تولید فولاد خام در کره جنوبی نسبت به ماه سپتامبر افزایش ۱۰ درصدی ار تجربه کرده است. از طرفی بررسی آمار نشان داد میزان حجم فولاد خام تولید شده در کره جنوبی در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۲ برابر ۵۵.۷ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۵ درصدی همراه بوده است.

بررسی میزان تولید فولاد در اروپا

به نقل از چندین منبع خبری میزان تولید فولاد توسط اروپا در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۹.۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. در کشور‌های مهم اتحادیه اروپا، از جمله بریتانیا و ترکیه، تولید فولاد خام در اکتبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته و به ۱۵.۰۳ میلیون تن رسیده است. اگرچه این رقم در ماه گذشته ۵.۵ درصد بیشتر بود و به بالاترین حد در چهار ماه گذشته رسید. همچنین باید توجه داشت میزان فولاد تولید شده در اروپا در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۱۵۵.۵ میلیون تن بود که نسبت به سال قبل ۹.۳ درصد افت داشته است.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۵ نوامبر) گزارش دادند آلمان که بزرگترین تولید کننده فولاد در اروپا است شاهد کاهش ۱۴ درصدی تولید فولاد خام خود در سال گذشته بوده به طوری که میزان تولید فولاد توسط آلمان در اکتبر ۲۰۲۲ به ۳.۱ میلیون تن رسیده است. بررسی‌ها نشان داد میزان تولید فولاد آلمان نسبت به ماه سپتامبر با افزایش ۱۱ درصدی همراه بوده و همچنین به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیده است.

در این میان چندین منبع خبری اعلام کردند هزینه‌های بالای انرژی به تولید فولاد و همچنین تقاضا ضربه زده است و بخش خودرو نیز همچنان با کمبود مداوم تراشه‌های نیمه هادی مواجه است.

داده‌های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد که در تاریخ ۲۲ نوامبر نشان می‌دهد که آلمان در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۳۱.۴ میلیون فولاد خام تولید کرده است که نسبت به سال گذشته ۶.۹ درصد افت داشته است.

معامله گران در روز جمعه (۲۵ نوامبر) اعلام کردند قیمت‌های داخلی کویل نورد گرم فولادی در اروپا از نیمه دوم مارس به دلیل تقاضای کم در حال کاهش است، به طوری که Platts قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در اروپای شمالی را در ۲۱ نوامبر در محدوده ۶۱۵ یورو در هر تن ex-works ارزیابی می‌کند که ۳۳ درصد از آغاز سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

تولید فولاد ترکیه در اکتبر

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد، ترکیه بیشترین کاهش سالانه در تولید فولاد را در ماه اکتبر ۲۰۲۲ شاهد بود که با ۱۸ درصد کاهش سالانه به ۲.۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که مقدار اعلام شده برای ماه اکتبر حدود ۷ درصد بیشتر از حجم فولاد تولید شده در ماه سپتامبر بوده است. همچنین بررسی اخبار نشان داد میزان تولید فولاد در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۲ در محدوده ۳۰.۲ میلیون تن گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

بررسی میزان فولاد تولید شده در برزیل

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۵ نوامبر) گزارش دادند برزیل در ماه اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۲.۸ میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ حدود ۴.۵ درصد افت داشته است. این در حالی است که میزان فولاد تولید شده در برزیل نسبت به ماه سپتامبر با افزایش ۳.۳ درصدی همراه بوده است. با توجه به چندین منبع خبری میزان تولید برآورد شده توسط برزیل در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ با ۵.۲ درصد کاهش در سال به ۲۸.۷ میلیون تن رسید.

بررسی تولید فولاد در ایران

به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید فولاد در اکتبر ۲۰۲۲ توسط ایران حدود ۲.۹ میلیون تن گزارش شد که نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ با افزایش ۳.۵ درصدی همراه بوده است. همچنین باید توجه داشت که میزان فولاد تولید شده در ایران نسبت به ماه سپتامبر رشد ۴.۷ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که تولید ایران در دوره ۱۰ ماهه نخست سال با ۹ درصد افزایش به ۲۵.۱ میلیون تن رسیده است.

برخی تاجران در روز جمعه (۲۵ نوامبر) اعلام کردند با توجه به داده‌های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد، میزان تولید آهن خام توسط ۳۸ کشور در اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۱۰۴.۵ میلیون تن بوده که ۳.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که میزان آهن اسفنجی تولید شده در سراسر جهان در ماه اکتبر ۲۰۲۲ به ۹.۳ میلیون تن رسیده است که ۸.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

در این میان منابع خبری گزارش دادند میزان تولید آهن خام در دوره ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ در جهان به ۱.۱ میلیارد تن رسیده است که ۲.۲ درصد نسبت به سال قبل افت کرده است. باید توجه داشت که میزان آهن اسفنجی تولید شده در دوره ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ در جهان به ۹۱.۹ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان آهن خام تولید شده در جهان نسبت به ۱۰ ماه نخست سال قبل با ۷.۶ درصد افزایش همراه بوده است.

معامله گران در روز جمعه (۲۵ نوامبر) گزارش دادند داده‌های مربوط به فولاد خام که توسط انجمن جهانی فولاد منتشر شده شامل ۶۴ کشور است که حدود ۹۸ درصد از تولید فولاد خام جهان را تشکیل می‌دهند.

نمودار زیر میزان فولاد خام تولید شده در مناطق مختلف جهان را نشان می‌دهد.

میزان تولید جهانی فولاد ثابت ماند

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده