تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۸۳۰۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام آمادگی صندوق ضمانت صادرات ایران جهت حمایت از توسعه صادرات در استان ایلام

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت ایلام از اعلام آمادگی صندوق ضمانت صادرات ایران برای حمایت همه جانبه، موثر و هدفمند از فعالیت‌های صادراتی این استان، خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «سعید شریفی» معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت ایلام گفت: در راستای توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات ایران آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه، موثر و هدفمند از فعالیت‌های صادراتی استان ایلام اعلام کرده است.

وی تاکید کرد که عمده خدمات صندوق در زمینه پوشش ریسک مطالبات خارجی، تسهیل تامین مالی و سرمایه در گردش صادرکنندگان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت ایلام افزود: در زمینه پوشش ریسک مطالبات خارجی؛ صادر کنندگان پس از اعتبارسنجی از خریداران خارجی و تخصیص سقف اعتباری، بیمه نامه‌های صادراتی صادر و ریسک‌های تجاری و سیاسی خریداران خارجی تحت پوشش قرار گرفته و از این طریق بستر امنی برای صادرات فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: مدیریت امکان فروش اعتباری به خریداران خارجی و دریافت نقدی وجه، گسترش خریداران خارجی و امکان ورود به بازار‌های جدید صادراتی از مزایای استفاده از این خدمات است.

شریفی در خصوص تسهیل تأمین مالی و سرمایه در گردش صادرکنندگان خاطرنشان کرد: ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق به‌عنوان مطمئن‌ترین وثیقه نزد سیستم بانکی صادر و امکان اخذ اعتبارات ریالی و ارزی را برای صادر کننده فراهم می‌آورد.

وی تسهیل تامین مالی، افزایش سطح اعتبارات دریافتی، کاهش هزینه‌های تامین مالی صادرکنندگان، امکان فروش اعتباری تضمینی محصولات صادراتی به صادرکنندگان دیگر و کاهش دو درصدی نرخ سود بانکی را از دیگر مزایای استفاده از این خدمات برشمرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت ایلام در پایان گفت: صادرکنندگان استان ایلام می‌توانند درصورت تمایل تقاضای کتبی خود را به حوزه مدیریت بازاریابی و امور مشتریان این صندوق ارائه کنند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده