تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۸۳۳۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
تحلیل گر بازار فولاد:

تقاضای مصرف فولاد در جهان ۲.۳ درصد کاهش یافت/ افزایش یک درصدی مصرف فولاد در سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - تحلیل گر بازار فولاد گفت: در سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش ۲.۳ درصدی تقاضای مصرف فولاد در کشور‌های مختلف جهان بودیم.

به گزارش می‌متالز، مائده مزینانی در دومین روز کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه آن پلنکس افزود: پیش بینی می‌شود در سال آینده رشد تقاضای مصرف فولاد در جهان تنها یک درصد افزایش یابد. این کارشناس و تحلیل گر بازار فولاد کشور بیان کرد: ما در سال جاری در تمام دنیا (حدود ۶۴ کشور جهان) به غیر از کشور‌های منطقه خاورمیانه و هند در مجموع شاهد کاهش تولید فولاد بوده‌ایم.

تحلیل گر بازار فولاد با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش هزینه‌های فولاد سازان نیز بودیم، تاکید کرد: متاسفانه پس از بحران کرونا در سال جاری در بازار فولاد شاهد نوسانات زیادی بوده ایم و به همین علت سال ۲۰۲۲ به عنوان سال نوسانات صنعت فولاد نامگذاری شده است.

مزینانی اظهارداشت: در سال جاری میلادی تورم نیز در جهان رشد داشت و به بیش از ۶ درصد رسید و برآورد شده است که با توجه به کنترل‌های بیشتر نرخ تورم سال آینده در جهان حدود ۴ درصد خواهد بود و این در افزایش هزینه‌های فولاد سازان بسیار تاثیرگذار بود. وی بیان کرد: در سال ۲۰۲۲ عرضه و تقاضای فولاد در بازار‌های جهانی نیز به علت کاهش مصرف بسیار نامتوازن بود و نرخ برابری ارز‌ها نیز بر نوسانات بازار فولاد بسیار تاثیر گذاشت.

مزینانی گفت: شرایط تحریم ها، وضعیت بازار نفت، جنگ اوکراین و بحران بدهی صنعت مسکن در چین نوسانات صنعت فولاد را در جهان بیش از پیش تقویت کرد.

این تحلیل گر بازار فولاد کشور بیان کرد: کاهش تولید، کاهش حاشیه سود، کاهش مصرف و فشار واردات از مهم‌ترین چالش کشور‌های اروپایی و ترکیه در صنعت فولاد بود. کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پلنکس روز‌های ۱۵ و ۱۶ آذرماه سال جاری با حضور مدیران، کارشناسان و متخصصان در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد. برگزاری میزگرد تخصصی وضعیت زنجیره فولاد در مقایسه با رقبای جهانی تحت شرایط برابر ضعف‌ها و راهکار‌ها با حضور مدیران و متخصصان صنعت فولاد کشور عصر روز دوم از برنامه‌های مهم کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پلنکس بود.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده