تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۸۳۷۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش تولید سنگ آهن در کارخانه KZHRK اوکراین

‌می‌متالز - بررسی آمار نشان داد که کارخانه KZHRK مستقر در اوکراین، میزان سنگ آهن تولید شده از معادن زیرمینی را در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل کاهش داد.

به گزارش می‌متالز، کارخانه سنگ آهن Kryvyi Rih (KZHRK) که یکی از شرکت‌های تابعه آرسلورمیتال در اوکراین است، در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ تولید سنگ آهن استخراج شده از زیرزمین را به ۲.۷۵۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن توسط این کارخانه ۳۰.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۵ دسامبر) گزارش دادند در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲، کارخانه KZHRK حدود ۷۴۰ هزار تن سنگ آهن از معدن Ternivska استخراج کرد که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۶.۶ درصد افت کرده است. این شرکت همچنین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۷۴۳ هزار تن سنگ آهن در معدن Kozatska استخراج کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۳۲.۷ درصدی همراه بوده است.

همچنین بررسی‌ها نشان داد کارخانه KZHRK در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ حدود ۵۶۷ هزار تن سنگ آهن از معدن Pokrovska استخراج کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۱۲.۵ درصدی همراه بوده است. در نهایت این شرکت از معدن Kryvorizka نیز حدود ۷۰۹ هزار تن سنگ آهن در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ استخراج کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۴۹.۷ درصدی را تجربه کرده است.

به نقل از برخی منابع خبری، کارخانه KZHRK در پایان نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۰۵ هزار تن سنگ معدن تولید کرد که ۶۷.۱ درصد کمتر از نوامبر ۲۰۲۱ بوده است. میزان استخراج سنگ آهن از هر کدام از معدن‌های تابعه این شرکت در نوامبر ۲۰۲۱ به شرح زیر می‌باشد:

معدن Ternivska حدود ۳۰ هزار تن (با کاهش سالانه ۷۰.۹ درصد)؛
معدن Kozatska حدود ۲۸ هزار تن (با کاهش سالانه ۵۵.۵ درصد)؛
معدن Pokrovska حدود ۲۰ هزار تن (با کاهش سالانه ۶۳.۶درصد)؛
معدن Kryvorizka حدود ۲۷ هزار تن (با کاهش سالانه ۷۲.۴ درصد).

معامله گران در روز دوشنبه (۵ دسامبر) گزارش دادند، برنامه تولید سنگ آهن استخراج شده از معادن توسط کارخانه KZHRK در نوامبر ۲۰۲۲ به اندازه ۷۰ درصد محقق شد.

در این میان منابع خبری اعلام کردند ساختار شرکت KZHRK شامل چهار معدن است؛ بنابراین مجموع ذخایر موجود در این چهار معدن شامل ۲۱۰ میلیون تن سنگ آهن غنی با میانگین آهن ۵۸.۶ درصد است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، شرکت KZHRK در سال ۲۰۲۱ تولید سنگ آهن را به ۴.۳ میلیون تن رسانده بود که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲.۸ درصد افت داشته است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۵ دسامبر) گزارش دادند، برنامه‌های پیش از جنگ شرکت KZHRK برای سال ۲۰۲۲ افزایش تولید سنگ آهن با محتوای آهن ۵۸.۹۴ درصدی بود که در سال ۲۰۲۲ حدود ۴.۶۷ میلیون تن سنگ آهن تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن با محتوای آهن ۵۸.۹۴ درصد توسط این شرکت نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۸.۶ درصد کاهش یافته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده