تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۱۲۰۷
کد خبر: ۲۸۴۳۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با «می متالز» عنوان شد:

هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان با ۲۱ شرکت به دنبال افزایش طرح‌های تولیدی است

‌می‌متالز - احمد سعیدبخش مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان اظهار کرد: سیاست ما بیشتر به سمت احداث شرکت‌های تولیدی است، زیرا سهامداران اصلی ما شاغلان و بازنشستگان فولاد مبارکه هستند.

به گزارش می‌متالز، «احمد سعیدبخش» مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان با اشاره به نمایشگاه ایران متافو، به «می متالز» گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از نمایشگاه صورت گرفته بود. در واقع شاهد حضور پر شور دوستان در ایران متافو بودیم و بازدید‌های خوبی صورت گرفت که نشان می‌دهد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در بخش شرکت‌های دانش بنیان نیز شاهد حضور تاثیرگذاری بودیم. بنده به شخصه از استقبال شرکت‌های دانش بنیان متعجب شدم.

وی ادامه داد: بسیاری از تجهیزات و قطعاتی که امروز در غرفه‌های شرکت‌های دانش بنیان مشاهده می‌کردم، به ویژه آنکه در برخی از این قسمت‌ها تجهیزاتی را که ما سال‌ها به آن احتیاج داریم و باید از شرکت‌های خارجی دریافت می‌کردیم، توسط این شرکت‌ها تولید شده بود. امیدوار هستم این نمایشگاه سال به سال با شکوه‌تر برگزار شود.

هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان با ۲۱ شرکت به دنبال افزایش طرح‌های تولیدی است

سعیدبخش ادامه داد: شرکت‌های مصرف کننده نیز باید حمایت ویژه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند و بتوانیم با این حمایت منجر به رشد و شکوفایی آن‌ها شویم. نتیجه این موضوع خودکفایی کشور خواهد بود تا از شرکت‌های خارجی که گا‌ها برخورد سیاسی می‌کنند و تحریم می‌کنند بی نیاز شویم.

وی در ادامه با اشاره به معرفی هلدینگ بیان کرد: هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان متشکل از حدود ۲۱ شرکت است. این شرکت در زمینه‌های مختلف تجاری، تولیدی، بورس و سرمایه گذاری مشغول به کار است. در حال حاضر یک شرکت را در بخش تولید لوله‌های بدون درز در دست تاسیس داریم و ساخت کارخانه نیز آغاز شده است. شرکت آتیه لوله پارتاک در شهرک صنعتی کوهپایه اصفهان قرار داشته و ۱۶۰ هزار تن در سال ظرفیت تولید دارد و یکی از برند‌های معروف این صنعت است.

سعیدبخش گفت: در حال حاضر تولید لوله‌های بدون درز کشور حدود ۸۰ هزار تن است، اما ما ۱۶۰ هزار تن ظرفیت پیش بینی کرده ایم که هم از خروج ارز جلوگیری می‌کند و هم می‌تواند در صادرات نقش آفرین باشد. لوله‌های بدون درز در ایران به لوله‌های مانیسمان معروف است که ما همان شرکت اصلی را مد نظر داریم. در بخش بنتونیت که جزو مصارف اولیه فولاد است ۱۰۰ درصد شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان را در اختیار داریم. این مجموعه تولید انواع پودر میکرونیزه بنتونیت، آهک کلسینه و هیدراته و در بخش تولید دولومیت و انواع مفتول مغزدار نیز فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در بخش سرمایه گذاری خارجی نیز در آینده نه چندان دور نیز در این زمینه وارد شده و بیشتر توضیح می‌دهیم.

سعیدبخش با اشاره به مجموعه دیگر گفت: شرکت تاراز چهارمحال بختیاری شرکت دیگری است که تولید ورق‌های پوشش دار گالوانیزه را انجام می‌دهد.

وی درباره چالش گالوانیزه نیز بیان کرد: خوراک اصلی گالوانیزه ورق crude (خام) یا همان ورق نورد سرد است و فولاد مبارکه به اندازه کافی تامین نمی‌کند و این محصول در بازار دچار مشکل شده است. خوارک اصلی شرکت تاراز هم همین ورق نورد سرد است و امیدوار هستیم فولاد مبارکه با تمهیداتی این خوراک را تامین کند، ضمن آنکه خود شرکت تاراز نیز در توسعه‌هایی که در دست اقدام دارد در آینده نه چندان دور (احتمالا تا اواخر امسال) بتواند خوراک را از طریق دو توسعه نورد سرد عرض ۱۲۵۰ و ۱۴۵۰ و یک خط اسیدشویی تامین کند تا از این مشکل رها شود.

هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان با ۲۱ شرکت به دنبال افزایش طرح‌های تولیدی است

وی درباره امور خدمات و بازرگانی نیز گفت: ما ۱۲ سرویس سنتر داریم که محصولات فولاد مبارکه را در ۱۲ استان می‌فروشند. در بخش بازرگانی نیز شرکت پولای بهیز را داریم که محصولات فولاد مبارکه را در عراق و کشور‌های شمالی می‌فروشد. شرکت آتیه تجارت نقش جهان قشم نیز خرید و فروش محصولات فولاد مبارکه و تامین مواد اولیه را انجام می‌دهد. شرکت خارجی نیز در کشور عمان داریم که آن هم در زمینه خرید و فروش محصولات فولاد مبارکه و تامین مواد اولیه فعالیت دارد.

سعیدبخش در خاتمه خاطرنشان کرد: هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان در حوزه بازار‌های مالی، بزرگ‌ترین سهامدار مبین سرمایه است که سومین شرکت ایران از نظر بورسی است. در بخش سهامداری ما سهامدار شرکت‌های بسیاری هستیم مثلا سهامدار عمده شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان هستیم. ما در حوزه ساماندهی کسب و کار، بیشتر به سمت احداث شرکت‌های تولیدی در حرکت هستیم، زیرا سهامداران اصلی ما شاغلان و بازنشستگان فولاد مبارکه هستند. به طور کلی در راستای سودآوری بیشتر برای مجموعه آتیه فولاد نقش جهان، ما در حوزه‌های تولیدی ورود کرده ایم.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده