تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۸۴۴۷۶
سرویس خبر : انرژی

«توتال» زمان آغاز عملیات اکتشاف گاز در سواحل «لبنان» را اعلام کرد

‌می‌متالز - شرکت توتال فرانسه اعلام کرد: عملیات اکتشاف گاز در سواحل لبنان در منطقه موسوم به «بلوک ۹» را اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۳) آغاز خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، «پاتریک بویان» مدیرعامل شرکت توتال فرانسه اعلام کرد که از اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۳)، عملیات اکتشاف گاز در سواحل لبنان آغاز خواهد شد.

وی در دیدار با «ولید فیاض» وزیر انرژی و آب در دولت پیشبرد امور لبنان در مقر این شرکت، گفت: ما در این ملاقات درباره فعالیت‌های توتال در لبنان گفتگو کردیم و مقرر شد که تیم عملیاتی برای فعالیت در بلوک ۹ (در سواحل لبنان) تکمیل شود.

شرکت توتال در بیانیه‌ای ضمن اعلام جزئیات دیدار پاتریک بویان و ولید فیاض، اعلام کرد: تا امروز، علاوه بر مدیر پروژه اکتشاف گاز، ۱۰ نفر دیگر از اعضای این تیم برای حضور در میدان گازی بلوک ۹ در سواحل لبنان، مشخص شده اند.

توتال در ادامه افزود: اقدامات اولیه برای اکتشاف و استخراج گاز از میادین گازی در سواحل لبنان از اوایل سال آینده میلادی آغاز شده و تا ماه مارس ۲۰۲۳ شمار اعضای تیم عملیاتی به بیش از ۲۰ نفر خواهد رسید.

این شرکت فرانسوی در ادامه از برگزاری مناقصه برای انتخاب کشتی مستقر در این پروژه خبر داد و اعلام کرد: در نهایت تا پایان ماه مارس نیز کشتی استخراج گاز از میدان گاز بلوک ۹ انتخاب شده و تجهیزات دیگر لازم برای این پروژه فراهم می‌شود. همچنین به صورت موازی پژوهش‌های زیست محیطی درباره این پروژه گازی انجام شده و تا پایان ژوئن ۲۰۲۳ به اتمام خواهد رسید.

شرکت توتال اعلام کرده که در زمینه این پروژه با سازمان مدیریت منابع نفتی لبنان همکاری خواهد داشت.

گفتنی است لبنان اخیرا با امضای توافق ترسیم مرز‌های دریایی با طرف صهیونیستی، توانست به اکثر مطالبات خود در زمینه بهره مندی از ثروت‌های طبیعی متعلق به این کشور در دریای مدیترانه دست یابد. در امضای این توافق، اقدامات حزب الله لبنان در هشدار به صهیونیست‌ها بسیار موثر بود و با تمجید رئیس جمهور وقت لبنان همراه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده