تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۸۴۵۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
کارشناس ارشد تحلیل و توسعه بازار:

ذوب آهن اصفهان همواره متعهد به عرضه حداکثری محصولات در بورس است

‌می‌متالز - مجید پوران شیروانی گفت: ذوب آهن اصفهان در راستای سیاست‌های دولت و وزارت صمت در جهت کنترل بازار فولاد و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت، همواره متعهد به عرضه حداکثری محصولات نهایی خود در بورس کالا است.

به گزارش می‌متالز، مجید پوران شیروانی کارشناس ارشد تحلیل و توسعه بازار در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در کشور، همواره نقش مهمی در تامین مقاطع طویل فولادی در کشور داشته است به گونه‌ای که در حال حاضر بالغ بر ۷۰ درصد از نیاز بازار کشور به انواع تیرآهن توسط این شرکت تامین گردد؛ ضمن اینکه این مجتمع عظیم صنعتی تنها تولید کننده تیرآهن‌های بال پهن به عنوان محصولی استراتژیک در کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان توانایی تولید محصولات استانداردی که می‌توانند نیاز طرح نهضت ملی مسکن را تامین نمایند و در بخش صادرات نیز ارزآوری قابل توجهی برای کشور به ارمغان بیاورند دارد.

شیروانی تصریح کرد: ورود برخی محصولات غیراستاندارد به بازار از جمله چالش‌های پیش روی ذوب آهن اصفهان است که در نهایت محدودیت دسترسی مصرف کننده نهایی به محصولات با کیفیت را رقم می‌زند.

کارشناس ارشد تحلیل و توسعه بازار ادامه داد: ذوب آهن اصفهان در راستای سیاست‌های دولت و وزارت صمت در جهت کنترل بازار فولاد و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت، همواره متعهد به عرضه حداکثری محصولات نهایی خود شامل میلگرد و تیرآهن از طریق بورس کالا بوده و در این زمینه بیشترین همکاری را با مجموعه بورس کالا داشته است.

شیروانی همچنین اظهار داشت: نیاز است نظارت کامل بر فرآیند تولید محصولات فولادی کلیه شرکت‌ها اعمال شود تا از عرضه محصولات غیر استاندارد به ویژه میلگرد به بازار جلوگیری گردد در غیر این صورت شاهد زیان‌های جبران ناپذیری برای مصرف کننده نهایی خواهیم بود.

منبع: ذوب ۲۴

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده