تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۸۴۶۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص هم‌وزن مثبت ماند

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز ۲۶ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۷۱۴ واحد (۰.۶۳ درصد) افزایش به رقم ۴۳۶ هزار و ۴۷۷ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۲ هزار و ۸۴۰ واحد (۰.۱۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز شنبه، ۲۶ آذر ماه، بیش از ۷ میلیارد و ۱۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۳ هزار و ۸۵۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۳۴ هزار و ۸۵۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۹ هزار و ۶۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۸ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۲۱ هزار و ۹۹۱ معامله به ارزش یک هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۲ هزار و ۷۳۲ معامله به ارزش یک هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۲۹ واحد، بانک ملت با ۴۸۸ واحد، بانک پارسیان با۲۳۲ واحد، بانک صادرات ایران با ۲۰۸ واحد و شرکت ایران خودرو با ۱۹۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۰۲ واحد، گروه پالایش نفت اصفهان با ۸۲۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۵۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۵۶ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۴۸۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۶ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۰.۵۳ واحدی در رقم ۱۸ هزار و ۸۵۷ واحد باقی ماند.

همچنین بیش از ۵ میلیارد ۱۶۰، ۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۱۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۹ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۸ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۷ واحد، بانک دی با ۵ واحد و بیمه سامان با ۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بیمه پاسارگاد با ۴۸ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۶.۳ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۶.۳ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۶ واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده