تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۰۸
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۲۸۴۷۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل تاصیکو در مراسم تقدیر از کارمند‌های دانشجو؛

تلاش کنید تا یادگیری تبدیل به موضوعی صرفا برای مدرک گرفتن نشود

می متالز - اعضای هیات مدیره صدر تامین در روز دانشجو طی مراسمی با کارمندهای دانشجو دیدار و هر کدام خاطراتی از زمان تحصیل خود بیان کردند.

به گزارش می‌متالز، در ادامه برنامه روز دانشجو نیز متن یکی از لوح‌های اهدایی مدیرعامل به کارمندان این هلدینگ که دانشجو هستند، قرائت و هدیه‌ای از طرف اعضای هیات مدیره به کارمند‌های دانشجو این هلدینگ اهدا شد.

عبودی عضو هیات مدیره صدرتامین ضمن اشاره به خاطرات زمان دانشجویی خود، گفت: من جزء اولین سری دانشجو‌های دانشگاه آزاد هستم. بنده دانشجوی مدیریت دانشگاه آزاد زمانی که دانشگاه آزاد در خیابان فلسطین قرار داشت بودم و خود آقای جاسبی هم به ما اصول مدیریت تدریس می‌کرد. در آن زمان و با شکل اولیه دانشگاه آزاد استاد بودن در دانشگاه آزاد اهمیت بسیار زیادی داشت و کلاس اصول مدیریت دکتر جاسبی بسیار شلوغ بود و حتی از سطح کلاس بالاتر رفت و برای همین موضوع، حسینیه ارشاد برای تدریس وی در نظر گرفته شد. در کلاس‌ها آنقدر از ایشان سوال می‌پرسیدیم که در آخر می‌گفتند جلسه دارم و فکر کنم آقای فیروزکوهی سوالات ما را جواب می‌دادند. این خاطرات مربوط به سال ۱۳۶۴ است که خیلی از بچه‌ها در آن زمان به دنیا نیامده بودند.

در ادامه دکتر شاهوردی به بیان خاطرات دانشجویی خود پرداخت و گفت: من در سال ۱۳۶۲ تقریبا اولین دوره پس از انقلاب فرهنگی دوره مهندسی مواد را گذراندم و در سال ۱۳۶۷ از دوره لیسانس فارغ التحصیل شدم. دوره ما، دوره بسیاری خوبی بود که اگر خاطرتان باشد با شکل‌گیری جنگ، دانشگاه‌ها تعطیل شد و دوستان به جبهه‌ها رفتند و در کل دوره خاصی بود. در آن زمان که ما دوره لیسانس را می‌گذراندیم خیلی با این زمان متفاوت بود. ولی خب الان بنده معلم هستم و دانشگاه شرایط سختی داشته و باید گفت که امید در بچه‌ها نیاز به تقویت دارد تا به آینده امیدوار باشند. اخیرا هم وزارت علوم اقدامی انجام داده که از نظر من اقدام خیلی بدی است و افزایش قیمت آزادسازی مدرک یک شبه چندین برابر شده است. ما حساب کردیم که قیمت یک دانشجوی دکترا در کشور چیزی بین ۱ تا ۲ میلیون دلار است و اینکه ما بیاییم و این را تبدیل به ۱۵۰ میلیون تومان بکنیم و بگوییم به واسطه همین موضوع دل است که صنایع تکنولوژیک به سرعت به چین منتقل می‌شود، چون عده‌ای از آن‌ها که خارج از چین هستند همیشه دغدغه چین را دارند و اینکه ما ۱۵۰ میلیون بگیریم و خیالمان هم راحت باشد خب درست نیست.

امیرحسین نادری نیز گفت به هرحال افتخاری است که در کنار همه اساتید باشم. چیزی که خیلی برای ما مهم است، این بوده که همواره یادگیری دائمی داشته باشم و در هر حوزه‌ای سعی می‌کنم هرچیز ممکنی را یاد بگیرم. بعضی از یادگیری‌ها به هرحال سرنوشت آدم را عوض می‌کند و گاهی یک استاد، فیلم و رفیق خوب چیزی به آدم یاد می‌دهد که سرنوشت آدم را تغییر می‌دهد. اینکه شما با این سن همچنان در حال تحصیل هستید نشان می‌دهد که برای آینده خود دغدغه‌مند هستید و تلاش کنید تا یادگیری تبدیل به موضوعی صرفا برای مدرک گرفتن نشود. بیاد دارم روز اولی که برای فوق لیسانس می‌خواندم یک عزیزی برای ما دعایی می‌کرد که انشالله درس خواندن برایت نافع باشد. به هر حال تحصیل باید برای ما نفعی داشته باشد و برای ما بخشی از آن مادی است و بخشی هم برای توسعه فردی و شخصیتی است. متاسفانه مشکلی که در کشورمان داریم تحصیل صرف برای مدرک است که خب همچنان ادامه دارد. البته من بعد از فارغ التحصیلی حسرتی داشتم که این کتاب‌هایی که اسمشان را خواندیم، اما خودشان را نه نخواندیم، بخوانم. دوستی داشتم و لیستی به او دادم که شامل اخلاق ناصری، کلیله و دمنه و کل کتاب‌های نظامی گنجوی را برایم خرید. خلاصه رفت و دو کارتن کتاب برای من آورد. اول کتاب نظامی گنجوی مثالی بود که در حالی که سگ نجس است و حتی به چیزی فوت هم بکند نجس می‌شود، اما نیم خورده سگ شکاری پاک است و همه علمای شیعه و سنی می‌گویند که این پاک است… چرا؟ چون آموزش دیده است؛ بنابراین اثر آموزش در سگ نجس این کار را می‌کند حالا ببینید اثر آموزش در انسان که اشرف مخلوقات است چیست.

محمودی عضو هیات مدیره تاصیکو در پایان مراسم گفت: از نظر من همواره در محیط دانشگاه نسیم جوانی می‌وزد و هر زمانی که دانشگاه می‌روم احساس می‌کنم با دانشجو‌ها هم سن هستم. امیدوارم ارتباط همزمان شما دوستان با صنعت و دانشگاه مفید واقع شود. زمان ما درس خواندن و یا حتی مدرک خود را مخفی می‌کردیم و حتی در صنایع بزرگ علاقه‌ای به جذب نیرو‌های محصل یا با مدرک دانشگاهی بهتر را نداشتند چراکه با هزینه پایین‌تر هم می‌توانستند همین خدمات را داشته باشند. شکر خدا در این مجموعه چنین موضوعی نیست و به قول دکتر نادری امیدوارم این دانشورزی شما علم لاینفع نباشد و هم برای صنعت و هم برای دانشگاه مفید واقع شود.

تلاش کنید تا یادگیری تبدیل به موضوعی صرفا برای مدرک گرفتن نشود

تلاش کنید تا یادگیری تبدیل به موضوعی صرفا برای مدرک گرفتن نشود

تلاش کنید تا یادگیری تبدیل به موضوعی صرفا برای مدرک گرفتن نشود

تلاش کنید تا یادگیری تبدیل به موضوعی صرفا برای مدرک گرفتن نشود

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده