تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۸۴۷۵
سرویس خبر : انرژی
وزیر برق عراق اعلام کرد

کمک ایران به عراق برای تولید فناوری و تجهیزات نوین صنعت برق/از صنعت برق ایران شگفت زده شدم

می متالز - وزیر برق و انرژی عراق با اشاره به اینکه از پیشرفت های ایران در صنعت برق شگفت زده شدم گفت:ایران از این پس در تولید فناوری و تجهیزات نوین به صنعت برق کشور عراق کمک خواهد کرد.
کمک ایران به عراق برای تولید فناوری و تجهیزات نوین صنعت برق/از صنعت برق ایران شگفت زده شدم

به گزارش می متالز، لوی خطیب در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه صنعت برق میان ایران و عراق
ضمن تبریک ایام دهه فجر و با آرزوی سربلندی برای کشورمان ، از پایبندی کشور عراق به تمامی بندهای تفاهم نامه فی مابین و برپایی جلسه کاری دو کمیته عالی به منظور اجرای مفاد تفاهم نامه خبرداد.
وی اولویت های اصلی کشورش را توانمندسازی نیروی انسانی عراق و گرفتن آموزش های لازم از ایران برای به دست گرفتن کنترل برق شبکه عراق عنوان کرد و گفت: در این خصوص درخواست های متعددی از کشورهای دیگر داشتیم که البته در این خصوص تنها ایران این درخواست را قبول کرده است .
وزیربرق و انرژی عراق تصریح کرد: هدف ما استمرار واردات برق و گاز نیست چرا که ما کشور غنی هستیم.
خطیب با اشاره به قابلیت ایران به عنوان هاب انرژی منطقه، گفت : هدف اصلی ما تعامل منطقه ای با دولت های همجوار است و دیدار با کشورهای همسایه نیز در همین زمینه صورت گرفته است که ایجاد بازار برق از ثمرات آن خواهد بود که به نفع کل کشورهای منطقه است .
وی با اشاره به بازدید از شرکت های صنعتی برق ایران نیز اشاره کرد و با بیان این که از پیشرفت های صنعتی و تکنولوژیکی بخش های خصوصی و دولتی ایران شگفت زده شده است، اعلام کرد: آماده همکاری با ایران و مراکز تحقیقاتی با مراکز تحقیقاتی و برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای شایستگی منابع انسانی در صنعت برق عراق هستیم.
وی با اشاره به ارتباط این کشور با شرکت های بزرگ صنعتی دنیا گفت:  این شرکت ها به فکر فروش تجهیزات هستند درحالی که ایران از این پس در تولید فناوری و تجهیزات نوین به صنعت برق کشور عراق کمک خواهد کرد.

عناوین برگزیده