تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۸۵۱۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری:

معادن منشاء ریزگرد‌ها در برخی از مناطق هستند

‌می‌متالز - معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: عامل ریزگرد‌ها در برخی از مناطق معادن و عدم بازسازی پس از اتمام بهره برداری است.

به گزارش می‌متالز، نقی شعبانیان عصر دوشنبه در معارفه مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان اظهارداشت: استان کرمان شاهد وجود پهنه‌های گسترده معدنی است که فرصت‌های اقتصادی فراوانی ایجاد کرده است، اما اگر این بهره برداری‌ها به صورت استاندارد نباشد مشکلاتی را برای برای طبیعت ایجاد می‌کند.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: بهره برداری از معادن باید دارای ضابطه باشد و هر چقدر به طبیعت لطمه می‌زند باید ۱۰ برابر طبیعت احیا شود و این مساله باید به صورت جدی در دستور کار باشد.

شعبانیان گفت: تعهداتی باید بر عهده بهره بردار بگذاریم تا طبیعت احیا شود در واقع ما همکاری لازم برای راه اندازی معدن را انجام می‌دهیم، اما برای تأمین اعتبار یک نهالستان با مشکل مواجه هستیم.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بیان کرد: باید در کنار توسعه معادن فرصت‌های احیای طبیعت را هم ایجاد کنیم، اما هم اکنون در برخی از استان‌ها عدم بازسازی پهنه‌های معادن بعد از بهره برداری موجب بروز ریزگرد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده