تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۸۵۵۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
واکنش فعالان به تهاتر فولاد در بورس کالا؛

نگذارید سرنوشت صنعت خودرو برای فولادی‌ها اتفاق بیفتد

‌می‌متالز - یک فعال صنعت فولاد گفت: تولیدکننده باید با بهره گیری از انواع شیوه‌های فروش مانند بازار و بورس کالا و به روش‌های مختلف با چک، سفته، تهاتر محصولات و کالا‌های تولیدی خود را به فروش برساند تا حیات واحد تولیدی خود را تضمین کند.

به گزارش می‌متالز، جهاندار شکری با اشاره به فروش تهاتری شمش و محصولات فولادی در بورس کالا اظهار داشت: زمانی که تولیدکننده یا فولادساز کالا یا محصولی مازاد تولید دارد، باید محصول و کالای خود را به هر طریقی که می‌تواند به فروش برساند.

وی، ادامه حیات واحد‌های تولیدکننده را وابسته به فروش محصولات و کالا‌های تولیدی عنوان کرد و گفت: هرنوع شیوه فروش و تجارت باید برای تولید کننده آزاد باشد و تولیدکننده بتواند از انواع شیوه‌های فروش مانند بازار و بورس کالا استفاده کند تا بتواند حیات واحد تولیدی خود را تضمین کند.

مدیرعامل ذوب‌ آهن بیستون کرمانشاه، تصریح کرد: هرنوع روش فروش خوب است و هیچ ایرادی هم ندارد و باید فروش باشد تا در قابل کسب روزی حلال، کارگران و فعالان آن واحد تولیدی نیز معیشت خود را تامین کنند.

شکری با تاکید بر اینکه کارخانه باید کار کند، اظهارداشت: اگر کالایی مازاد وجود داردریال باید با چک، سفته، تهاتر و هر کاری که لازم است، کارخانه دار محصول خود را تولید و به فروش برساند و این وظیفه تولید کننده است.

وی با انتقاد از شیوه‌های قیمت گذاری محصولات فولادی و دستوری بودن بازار، خاطرنشان کرد: تعیین قیمت و قیمت گذاری دستوری موجب ایجاد رانت و فساد مالی در حوزه صنعت فولاد خواهد شد و گویی سیاستگذاران تلاش دارند با دخالت‌های بی مورد، صنعت فولاد را همانند صنعت خودرو کنند و این دخالت‌ها گریبانگیر این صنعت تا نابودی نهایی آن است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده