تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۲۸۵۷۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت بیلت صادراتی روسیه نزولی شد

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولادی نشان می‌دهد: قیمت بیلت صادراتی روسیه به ترکیه تحت تاثیر کاهش قیمت قراضه بین المللی و ضعیف‌تر شدن واحد پول داخلی کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت قراضه فولادی HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰)، روپای شمالی سی اف ار ترکیه بیش از ۳۲۵ دلار به ازای هر تن گزارش شد که نسبت به روز‌های قبل، ۴٫۷ دلار کاهش نشان می‌دهد.

در این میان، کاهش قیمت قراضه به دنبال ارائه گزارش‌هایی مبنی بر معامله یک محموله جدید در بریتانیا اتفاق افتاد. پیش از این، قیمت این محصول نزدیک به دو هفته پایدار بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت بیلت صادراتی روسیه تحت تاثیر کاهش قیمت قراضه بین المللی و ضعیف‌تر شدن واحد پول داخلی این کشور کاهش یافت. در این راستا، ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می‌دهد که قیمت بیلت صادراتی روسیه به ترکیه در بازه قیمتی ۵۵۵ تا ۵۶۵ دلار به ازای هر تن سی اف ار شنیده شد.

در همین حال، صادرات بیلت فولادی فوب دریای سیاه با قیمت ۵۱۶ دلار به ازای هر تن گزارش شد که نسبت به قبل، ۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

در همین حال، یک منبع تجاری ترکیه‌ای در این باره مطرح کرد: کاهش ارزش روبل، یکی از دلایلی است که کارخانه‌های روسی به مشتریان خود تخفیف می‌دهند. همچنین در اوایل این هفته برخی منابع به فست مارکتز گفتند: ارزش روبل تضعیف شده است. با این حال، هیچ رزرو جدیدی در ترکیه شنیده نشده است. فروش ضعیف فولاد بلند به خصوص در بازار ضادرات، اصلی‌ترین دلیل کمبود تقاضا است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!