تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۸۵۹۶۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
به منظور کاهش ارزبری و رفع محدودیت‌های واردات گریس‌های تخصصی محقق شد

خودکفایی ۸۶ درصدی ساپکو در داخلی‌سازی روغن گریس دور بالای LGEP۲

‌می‌متالز - با همت شرکت ساپکو و متخصصان زنجیره تامین داخل و در چارچوب سیاست‌های کلی گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه و تعمیق ساخت داخل مواد اولیه، پروژه داخلی‌سازی گریس دور بالای LGEP۲ تعریف و با دست‌یابی به عمق خودکفایی ۸۶ درصدی، مشکل واردات این گریس رفع شد.

به گزارش می‌متالز، به منظور توسعه و تعمیق ساخت داخل مواد اولیه، کاهش هزینه تامین و سهولت دسترسی به محصول و نیز رفع مشکل واردات گریس، شرکت ساپکو، داخلی‌سازی روغن گریس دور بالای LGEP ۲ را در دستور کار قرار داد.

LGEP ۲، گریس مناسب دور و فشار بالا بر پایه لیتیم بوده که مناسب کار در شرایط سخت و ارتعاش است. این گریس در کاربرد‌های عمومی تحت شرایط سخت و ارتعاشات، روان‌کاری خوبی از خود نشان داده و به عنوان گریس کمک تولیدی در مجموعه موتور‌سازی و سالن‌های تعمیرات رنگ مصرف می‌شود.

گفتنی است، با توجه به اعلام نیاز ایران‌خودرو مبنی بر تامین سالانه ۳۰۰ کیلوگرم گریس LGEP ۲، این پروژه از شهریور سال ۱۳۹۹ با تدوین تست‌پلن و جستجوی شرکت داوطلب برای تولید این محصول آغاز و پس از شناسایی تامین‌کنندگان داخلی، نمونه‌برداری و انجام تست‌های آزمایشگاهی با نتایج آزمون‌های نمونه خارجی مقایسه شد و سرانجام شرکت آسیا ژوله نمونه گریس خود را با نام I.P. Grease LJEP ۲ V ۲۲۰ به عنوان گریس معادل با گریس خارجی پیشنهاد داد و این نمونه به تایید مهندسی ایران خودرو رسید.

در حالی که گریس LGEP ۲ قابل خرید خارجی در وضعیت تحریمی، دارای سه ماه ماندگاری در خط مصرف در شرایط فشار و دمای بالاست، این گریس خودکفا شده با مدت ماندگاری شش‌ماه در خط مصرف، هم پایه نظیر خارجی خود، شرکت SKF است و شش ماه تایید نهایی خط مصرف را با حفظ کامل خواص ظاهری اخذ کرده و در شهریورماه سال ۱۴۰۱به مدار تولید پیوسته است.

شرکت ساپکو با همراهی شرکت آسیا ژوله به عمق خودکفایی ۸۶ درصدی در داخلی‌سازی این ماده اولیه کمک‌تولیدی دست یافته و پیش‌بینی می‌شود، این پروژه، زمینه‌ساز کاهش ارزبری ۱۳ هزاریورویی در تامین باشد.

منبع: ایکوپرس

عناوین برگزیده