تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۲۸۶۲۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

کاهش شاخص به ارتفاع یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد

‌می‌متالز - در جریان معاملات نخستین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۱۱ هزار و ۶۷۴ واحد (۲.۴۳درصد) کاهش به رقم ۴۶۹ هزار و ۷ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۵۶ هزار و ۸۱۹ واحد (۳.۴۵ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز شنبه، ۱۰ دی ماه، بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۱ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۱۲ هزار و ۶۴۴ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۸۴ هزار و ۹۴۲ معامله به ارزش ۹ هزار و ۷۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۷ هزار و ۸۲ معامله به ارزش ۷ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۵۲ هزار و ۷۰۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۳۷ هزار و ۳۹۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، گروه مپنا با ۱۱۸ هزار واحد، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با ۱۱۱ واحد، شرکت داروپخش با ۹۹ واحد، شرکت آلومینیوم ایران با ۹۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری بهمن با ۸۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴ هزار و ۴۳۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۳ هزار و ۱۳۴ واحد، شرکت ملی صایع مس ایران با ۳ هزار و ۲۶ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۷۷۷ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۲ هزار و ۶۰۴ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۱۰ دی ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۹۰.۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۱۲۶ واحد رسید.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۸۵۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۷۷ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۴۶ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۹.۸ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۶ واحد و شرکت اعتباری ملل با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پلیمر آریاساسول با ۸۸ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۹ واحد، شرکت شرمایه گذاری صبا تامین با ۲۶ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۳ واحد و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده