تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۸۶۲۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات بیش از ۱.۱ میلیون تن کالا از مرز‌های کردستان

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۶۳۲ تن کالا از مرز‌های استان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، طه سمیعی با اشاره به اینکه صادرات کالا از گمرک‌های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام می‌شود، گفت: بیش از ۵۴۵ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه از مرز‌های استان به خارج از کشور صادر شد.

وی بیان کرد: میزان صادرات انجام شده در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزشی ۲۲ درصد کاهش پیدا کرد.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان یادآور شد: عمده محصولات صادراتی از مرز‌های استان شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

سمیعی به میزان واردات کالا ثبت سفارش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان سال جاری از مرز‌های استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار و ۵۵۸ تن کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۷۳۳ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی افزود: این میزان صادرات هم شامل کالا‌هایی است که از مرز‌های استان اظهار و صادر شده و هم بخشی از آن مربوط به کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور است.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان اظهار داشت: مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده