تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۸۶۴۲۲
سرویس خبر : صنایع کوچک

تشکیل پرونده ۲ میلیاردی احتکار لوازم خانگی در استان زنجان

‌می‌متالز - معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته در این استان طی روز‌های اخیر، یک مورد پرونده احتکار لوازم خانگی به ارزش ۲ میلیارد ریال تشکیل شد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل مسلمی اظهار داشت: با توجه به تغییرات قیمت ارز و شایعه افزایش قیمت لوازم خانگی و موبایل، تعدادی از فروشندگان و بنکداران از عرضه کالا خودداری کرده اند، که در این راستا گشت مشترکی از بازرسان صمت و نیروی انتظامی تشکیل شده است و در سطح استان در حال بازرسی از صنوف هستند.

وی تصریح کرد: طی بازرسی صورت گرفته در روز گذشته یک مورد احتکار کالا در زمینه آبگرمکن و پکیج حرارتی کشف که پرونده آن به ارزش ۲ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

این مقام مسوول افزود: بر اساس قانون، بازرسان در صورت مشاهده احتکار کالا، با آن به عنوان قاچاق کالا برخورد خواهند کرد و اقلام کشف شده به سازمان املاک تملیکی تحویل و جریمه آن طی حکم صادره اعلام خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: همشهریان و فروشندگان خرد مکلفند در صورت مشاهده عدم عرضه کالا در داخل و خارج استان موارد را با مشخصات کامل به سامانه ۱۲۴ اعلام نمایند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفین صورت گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده