تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۸۶۸۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان قزوین خبر داد؛

تحقق صددرصدی تعهدات اشتغال‌زایی در بخش صنعت استان قزوین

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون، ۸ هزار و ۹۱ شغل در بخش صنعت این استان ایجاد شده که معادل تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهدات اشتغال‌زایی این حوزه است.

به گزارش می‌متالز، «عزیزاله افضلی» مدیرکل صمت استان قزوین با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون، ۸ هزار و ۹۱ شغل در بخش صنعت این استان ایجاد شده، گفت: با این میزان اشتغال‌زایی حدود ۱۰۲ درصد در اجرای تعهدات اشتغال‌زایی بخش صنعت استان قزوین تحقق برنامه داشته‌ایم.

به گفته وی، تعهد اشتغال‌زایی بخش صنعت استان قزوین برای سال جاری هفت هزار و ۹۳۶ نفر پیش بینی شده بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین به آمار اشتغال‌زایی بخش صنعت در شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان قزوین ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تعهد اشتغال داشتیم که ۲ هزار و ۵۶۴ مورد آن محقق شد که تحقق ۹۵.۴۶ درصدی برنامه اشتغال‌زایی این شهرستان را می‌رساند.

وی همچنین ادامه داد: در شهرستان آبیک هزار و ۲۶۸ مورد تعهد اشتغال‌زایی داشتیم که هزار و ۲۷۸ مورد آن محقق شد که به معنای تحقق ۱۰۰.۷۹ درصدی برنامه اشتغال‌زایی این شهرستان بود.

افضلی همچنین تاکید کرد: در شهرستان آوج نیز تعهد ۱۰۰ نفری برای اشتغال‌زایی داشتیم که همین تعداد ایجاد شغل صورت گرفت که معادل تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه اشتغال‌زایی بخش صنعت در این شهرستان بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: در شهرستان بویین زهرا اشتغال‌زایی برای هزار و ۳۲ نفر هدف‌گذاری شده بود که با ثبت شغل برای هزار و ۵۸ مورد، شاهد تحقق ۱۰۲.۵۷ درصدی برنامه‌ها برای اشتغال این شهرستان بودیم.

بیش از هشت هزار شغل در بخش صنعت قزوین ایجاد شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: در شهرستان‌های تاکستان و البرز نیز به ترتیب هزار و ۲۴۰ و هزار و ۳۴۰ مورد تعهد اشتغال‌زایی بخش صنعت وجود داشت که به ترتیب هزار و ۲۴۰ نفر معادل ۱۰۰ درصد و هزار و ۵۸۱ نفر یعنی معادل ۱۱۸ درصد برنامه تعهد اشتغال در این مناطق به ثبت رسید.

وی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در قزوین، اظهار کرد: این استان یکی از قطب‌ای صنعتی مهم و استراتژیک کشور به شمار می‌رود که به همین جهت صنایع فعال و موجود در آن از قابلیت‌های بالایی در زمینه اشتغال‌زایی برخوردار هستند.

افضلی با اشاره به آمار بالای تقاضای سرمایه‌گذاری صنعتی در قزوین و طرح‌های در دست اجرای این بخش، گفت: حوزه صنعت قزوین همچنان ظرفیت خالی زیادی در حوزه اشتغال‌زایی دارد که امیدواریم با تکمیل هرچه سریع طرح‌های صنعتی در دست اجرا، ضمن ایجاد اشتغال برای جمع بیشتری از جوانان جویای شغل در آن، شاهد کاهش نرخ بیکاری نیز در این منطقه از کشور باشیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده