تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۸۷۰۰۵
سرویس خبر : انرژی

سرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ضروری و اجتناب ناپذیر است

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: با مشاهده آلودگی‌های هوا در شهر‌های بزرگ و صنعتی مانند تهران و قزوین به ضرورت سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر پی می‌بریم.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در همایش ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی که در شهرک صنعتی کاسپین قزوینسرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ضروری و اجتناب ناپذیر است برگزار شد، گفت: رشد سرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: با مشاهده آلودگی‌های هوا در شهر‌های بزرگ و صنعتی مانند تهران و قزوین به ضرورت سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر پی می‌بریم.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: از سوی دیگر در زمینه تامین انرژی برق واحد‌های تولیدی در برخی ایام سال از جمله تابستان دچار مشکل هستیم که باعث تعطیلی موقتی بعضی از واحد‌های صنعتی و ایجاد خسارت به آن‌ها می‌شود، بنابراین باید در حوزه توسعه تولید انرژی شاهد سرمایه گذاری بیشتری باشیم.

رسولیان گفت: ۹۲ شهرک صنعتی در کشور که مستعد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله ساخت نیروگاه خورشیدی هستند، شناسایی شده اند.

وی افزود: پنج هزار هکتار سقف سوله واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور برای تولیدی انرژی‌های خورشیدی در کنار نیروگاه‌های کوچک مقیاس (CHP) می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در کنار این مورد، فضا‌های مازاد در شهرک‌های صنعتی و ایجاد شهرک‌های انرژی که در سفر رئیس جمهور در قزوین مصوب شد نیز زمینه خوبی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می‌رود.

رسولیان گفت: دولت نیز در این زمینه مشوق و تسهیلات خوبی برای متقاضیان فراهم آورده است.

به گفته وی، با صندوق محیط زیست نیز توافق شده تا بخشی از تامین مالی مربوط به سرمایه گذاری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم شود.

رسولیان اظهار کرد: با وزرات نیرو نیز برای مشارکت در تولید ۱۴ هزار مگاوات انرژی برق تفاهم نامه داریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده