تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۸۷۱۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اَبَر صندوق های پوششی برای سال 2023 چه برنامه ای دارند؟

پس از پشت سر گذاشتن یک سال وخیم، بسیاری از مدیران صندوق های پوششی جهانی، امسال خود را برای تورم مداوم آماده می کنند و به دنبال قرار گرفتن در پوزیشن های کامودیتی و اوراق قرضه ای هستند که در چنین محیطی عملکرد خوبی دارند.

به گزارش می‌متالز، پس از پشت سر گذاشتن یک سال وخیم، بسیاری از مدیران صندوق‌های پوششی جهانی، امسال خود را برای تورم مداوم آماده می‌کنند و به دنبال قرار گرفتن در پوزیشن‌های کامودیتی و اوراق قرضه‌ای هستند که در چنین محیطی عملکرد خوبی دارند.

اکثریت ۱۰ مدیر دارایی‌ها و صندوق‌های پوششی جهانی که توسط رویترز مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که کامودیتی‌ها کمتر از آنچه که باید ارزش‌گذاری شده‌اند و باید با افزایش تورم جهانی در سال ۲۰۲۳ رشد کنند.

دیگر انتخاب‌های برتر آن‌ها شامل اوراق قرضه مرتبط با تورم برای محافظت در برابر افزایش قیمت و دادن اعتبار و وام به شرکت‌ها بود.

در فهرست دارایی‌هایی که باید از آن‌ها اجتناب کرد یا آن‌ها را شورت کرد، سهام در جایگاه بالایی قرار دارد؛ بازار‌های سهام در اثر انقباض شرایط پولی در سال گذشته تحت تاثیر قرار گرفتند و بسیاری از شرکت‌ها ممکن است شاهد کاهش بیشتر درآمدشان در سال ۲۰۲۳ باشند.

جردن بروکس، رئیس استراتژی کلان در مدیریت سرمایه ۱۴۳ میلیارد دلاری AQR، ماه گذشته در کنفرانسی گفت: "به نظر می‌رسد بازار‌های سهام در حال حاضر به گونه‌ای قیمت گذاری می‌شوند که من آن را سه گانه غیرممکن می‌نامم ... اینطور که ما نرخ‌های بهره پایین تری خواهیم داشت، کاهش تورم خواهیم داشت و درآمد‌ها انعطاف پذیر خواهند بود. "

بروکس گفت که این سناریو خیلی خوش بینانه است و او رویکرد سرمایه گذاری ریسک متوازن را توصیه می‌کند که به ریسک دارایی ها، در سهام، اوراق قرضه و کامودیتی‌ها وزن می‌دهد.

شرکت داده‌های سرمایه گذاری Preqin تخمین می‌زند که بازده صندوق‌های پوششی منفی ۶.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ بوده که بزرگترین کاهش از زمان کاهش ۱۳ درصدی در سال ۲۰۰۸ در طول بحران مالی جهانی است. پرکین گفت تنها ۹۱۵ صندوق پوششی در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد که کمترین میزان در ۱۰ سال اخیر است.

کریسپین اودی، مدیر صندوق تامینی مستقر در لندن، که سال گذشته از موقعیت‌های شورت در اوراق قرضه دولتی بریتانیا سود برد، شرط می‌بندد که تورم بالا باقی بماند. صندوق OEI MAC Odey که سال ۲۰۲۲ را با حدود ۱۴۵ درصد رشد به پایان رساند؛ اعلام کرد اگرچه موقعیت شورت خود را در اوراق خزانه دولتی کاهش داده است، اما همچنان نسبت به اوراق قرضه بلند مدت وابسته به تورم خوشبین باقی مانده است.

اودی به رویترز گفت: "کامودیتی‌ها دوباره شروع به افزایش خواهند کرد. آن‌ها بسیار تخت فشار فروش قرار گرفته اند و در بسیاری از موارد کمتر از هزینه‌های عملیاتی قیمت گذاری شده اند. "

"اما درباره داشتن ارز پوند؛ باید گفت که اگر شکست بخورد، شکست بسیار جدی خواهد بود. نمی‌دانم چه زمانی خواهد آمد، اما ممکن است. "

بسیاری از مدیران صندوق‌های پوششی به رویترز گفتند که فکر می‌کنند استراتژی‌های شورت و لانگ سهام پس از عملکرد ضعیف سال گذشته تاین بازار، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ در حالی که استراتژی‌های کلان که از نوسانات سوء استفاده می‌کنند و می‌توانند پوزیشن شورت یا لانگ هر دارایی باشند، یک دوره قوی را در سال آینده تجربه خواهند کرد.

جو داولینگ، رئیس جهانی Blackstone Alternative Asset Management که بر ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صندوق‌های پوششی نظارت می‌کند گفت: "ما در مورد استراتژی‌هایی که از نوسانات سود می‌برند، خوش بین هستیم. این یک محیط عالی برای صندوق‌های پوششی با استراتژی کلان است: واگرایی سیاست‌های بانک مرکزی، اختلاف نرخ بهره، تنش‌های ژئوپلیتیکی، تنگنا‌ها و ... فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهد. "

بر اساس گزارش شرکت داده‌های مالی HFR، صندوق‌های پوششی کلان عملکرد صنعت را تا ماه نوامبر رهبری کردند که تقریباً ۸ درصد افزایش را ثبت کرد.

کوین لیونز، مدیر ارشد سرمایه گذاری در راه حل‌های صندوق پوششی abrdn، که ۱۴ میلیارد دلار به صندوق‌های پوششی خارجی اختصاص داده است، انتظار یک رکود جهانی خفیف در سال آینده را دارد.

لیون مشتاق است بیشتر سرمایه را به صندوق‌های پوششی کلان اختصاص دهد و همچنین فکر می‌کند فرصت‌های خوبی در عرصه اعطا اعتبارات شرکتی وجود دارد.

لیون به رویترز گفت: "اگر بتوانید یک شرکت خوب با ترازنامه خوب پیدا کنید، به احتمال زیاد آن‌ها با اسپرد وسیع تری نسبت به سه سال قبل معامله می‌شوند؛ و شما پول می‌گیرید تا از نوسانات فعلی در بازار‌ها عبور کنید. "

Danielle Pizzo، مدیر ارشد استراتژی در Schonfeld Strategic Advisors، که تخصیص به چندین استراتژی را مدیریت می‌کند، همچنین قصد دارد امسال تمرکز بیشتری بر کامودیتی‌ها و اوراق قرضه با بازده بالا داشته باشد.

یکی از مواردی که نسبت به بازار اعتباردهی خرسی بوده، بواز واینستین از مدیریت سرمایه ۹ میلیارد دلاری صبا است که در تمام سال اعتبار شرکت‌های اروپایی را شورت کرده است.

واینستین گفت: "خطر زیادی وجود دارد که چیزی در بازار شکسته شود... چه به دلیل تورم شکسته شود و چه به این دلیل که برخی از بخش‌ها نکول بیشتری از حد انتظار ایجاد کنند. " "پیش بینی اصلی ما این است که ریسک اعتباری سال آینده به چالش کشیده خواهد شد. "

از سهام دور بمانید


اندرو سوان، رئیس بازار سرمایه آسیایی سابق ژاپن در Man GLG، بخشی از مدیر سرمایه‌گذاری جایگزین بریتانیایی Man Group، در مورد شرکت‌هایی آسیایی که در معرض بازار‌های توسعه‌یافته هستند، نگران است، جایی که او انتظار مشکلات تورمی و رشد آهسته‌تر را دارد.

سوان گفت: «ما به طور کلی نسبت به تایوان که بیشتر در معرض رشد جهانی است، منفی هستیم.»

اکثر صندوق‌های پوششی که رویترز با آن‌ها صحبت کرد، نسبت به سهام نزولی هستند، به خصوص اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ‌ها برای مبارزه با تورم ادامه دهد.

کنت تروپین، بنیانگذار و رئیس شرکت ۱۹ میلیارد دلاری Graham Capital Management در ایالات متحده، خاطرنشان کرد که قیمت قرارداد‌های آتی صندوق‌های فدرال رزرو در آمریکا به ۵ درصد در سال ۲۰۲۳ می‌رسد و تا اواسط سال ۲۰۲۴ تا ۳.۵ درصد کاهش می‌یابد، که نشان می‌دهد بازار انتظار دارد تورم در طول سال به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

تروپین معتقد است که این خیلی خوشبینانه است؛ در حالی که آرام شدن تورم بیشتر طول می‌کشد، اقتصاد کندتر می‌گردد. او گفت: "من متقاعد نشده ام که قیمت سهام واقعاً منعکس کننده این فرسایش در درآمد است. من فکر می‌کنم سهام گران به نظر می‌رسد. "

برخی از مدیران صندوق گفتند، همانطور که در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، احتمالاً امسال همبستگی بین تک سهم‌ها بالا خواهد بود و اجرای استراتژی‌های شورت و لانگ را چالش برانگیز می‌کند.

در حالی که سهام در سال گذشته سقوط کرد، حرکات آن‌ها کنترل شده و آهسته بود و معاملات مبتنی بر نوسان را نیز درهم شکست.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده