تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۸۷۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در مراسم تکریم مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت، ضرورتی است که با قوت دنبال می‌شود/ افق بخش تولید، بسیار روشن و امیدوارکننده است

‌می‌متالز - مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت با تاکید بر اینکه برای ایجاد تحول، به رهبران عالی و میانی تحول‌گرا نیاز است، گفت: تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت، یک نیاز ضروری است که در دستور کار اصلی‌مان قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، «شهاب جنابی» مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پیشین و جدید صمت استان سمنان، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، با تقدیر از عملکرد «علی تشنه‌دل» در سمت مدیرکل صمت استان سمنان، برای «یادگار احمدی» مدیرکل جدید صمت این استان که از خانواده وزارت صمت است، در این مسئولیت جدید و مهم، آرزوی موفقیت کرد.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر ویژه از همکاران ادارات کل وزارت صمت در تمام استان‌ها و فعالان بخش خصوصی در این حوزه، اظهار کرد: زحمت و بار اصلی بخش صنعت، معدن و تجارت روی دوش فعالان اقتصادی به‌ویژه بخش خصوصی است، زیرا وزارتخانه و ادارات کل استان‌ها، نقش تنظیم‌گری، سیاست‌گذاری، هدایت، حمایت و هماهنگی را ایفا می‌کنند، اما در این شرایط فعلی، بخش خصوصی با زحمات بسیار، بستری را برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و سیاست‌ها فراهم می‌کند که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

انسجام ارزشمند میان ارکان اقتصادی در استان سمنان

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت، انسجام بین ارکان مختلف اقتصادی ذی‌ربط در بخش صنعت، معدن و تجارت استان سمنان را یکی از ویژگی خاص برای این استان برشمرد و افزود: این انسجام و همدلی، ظرفیت بسیار ارزشمندی است که باعث می‌شود فرصت‌های مناسب از دست نرود. انتظارمان از مدیرکل جدید استان این است که به همراه تمامی همکاران، بتواند از این ظرفیت مطلوب به بهترین شکل استفاده کرده و جهش و تحولی چشمگیر را در این استان ایجاد کند.

وی با اشاره به این موضوع مهم که در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی در کنار مسائل جدی و مهم وجود دارد، تاکید کرد: برآورد‌ها و محاسبات دقیق نشان می‌دهد که با تکیه بر این ظرفیت‌ها و داشته‌ها، می‌توان برای حل مسائل با شیوه جهشی اقدام نمود. تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت، نیازی ضروری است که با قوت دنبال خواهد شد.

جنابی، تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت را به‌عنوان یک نیاز ضروری عنوان کرد که مجموعه وزاتخانه هم این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است و در این رابطه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با تدبیر وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، دو مسیر به موازات پیش‌روی‌مان قرار دارد که مسیر نخست، پیشبرد امور جاری وزارتخانه از جمله صدور مجوز‌ها و بهبود فرآیند‌ها است.

وی اضافه کرد: مسیر دوم اقدامات تحولی جدی و لازم در بخش‌های مختلف است که برخی از این اقدامات به مرحله‌ای رسیده که آثار آن نمایان شده و نتایج مثبت طرح‌های دیگر هم بزودی روشن و مشخص خواهد شد.

برای ایجاد تحول، به رهبران عالی و میانی تحول‌گرا نیاز است

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت با اشاره به صحبت‌های علی تشنه‌دل مدیرکل پیشین صمت سمنان در خصوص این آسیب موجود در نظام اداری که «اولویت دغدغه‌های برخی مدیران، ابتدا خودشان هستند و بعد به تحقق مأموریت‌های سازمان تحت مدیریت خود فکر می‌کنند»، افزود: برای ایجاد تحول، به رهبران عالی و میانی تحول‌گرا نیاز داریم؛ یعنی افرادی در سطوح عالی و میانی باید حضور داشته باشند که دغدغه ایجاد و محقق کردن این تحول، با همکاری و همدلی همدیگر را داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم و تحول در مجموعه‌های ذی‌ربط، نیاز است که ابتدا در کسانی که می‌خواهند نقش رهبران تحول‌گرا را ایفا نمایند، تحول ایجاد شود تا بتوانند مسیر مؤثری را برای شکل‌گیری تحول در مجموعه خود دنبال نمایند.

جنابی در ادامه در خصوص توجه به بحث دانش‌بنیان تاکید کرد: بحث دانش‌بنیان که در شعار سال هم از سوی رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده، مسئله بسیار مهمی است که هم در حوزه ارتقای بهره‌وری واحد‌های صنعتی و هم در حوزه ارتقای اندیشه و تفکر در بخش‌های مختلف، باید بسیار پررنگ‌تر باشد و انتظار داریم که به شکل جدی پیگیری شود.

«دغدغه فعالان اقتصادی را دغدغه خودمان بدانیم»

وی این صحبت دکتر فاطمی‌امین وزیر محترم صمت که «باید دغدغه فعالان اقتصادی را دغدغه خودمان بدانیم» و بار‌ها هم برآن تاکید نموده‌اند را موضوع مهمی برشمرد که زحمت و مسئولیت مهمی را روی دوش مجموعه همکاران وزاتخانه و ادارات کل صمت استان‌ها قرار می‌دهد و باید به آن اهتمام شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت در خصوص افزود: اگر شخص یا مجموعه فعال در حوزه مأموریت کاری‌مان، با یک چالش و مسئله‌ای مواجه شده یا فرصتی را شناسایی کرده و قصد بهره‌برداری از آن را دارد، باید خودمان را در قبال آن پاسخگو بدانیم و برای پیگیری آن، تلاش کنیم حتی اگر آن موضوع مستقیماً به ما برنگردد.

وی اعلام کرده که از مدیرکل جدید صمت استان و سایر همکاران این بخش انتظار می‌رود این موضوع را به مجدانه در دستور کارشان قرار دهند و پیگیر حل مشکلات مراجعه‌کنندگان به شکل جدی باشند، تصریح کرد: افق پیش‌رو در بخش تولید و بخش صنعت، معدن و تجارت، بسیار روشن است.

جنابی در پایان گفت: افق پیش‌رو در بخش تولید و بخش صنعت، معدن و تجارت، بسیار روشن و امیدوارکننده است، زیرا برنامه‌های دقیق و مشخصی وجود دارد که با عنایت خداوند متعال و تلاش همه همکاران در وزارتخانه و استان‌ها، روز به روز شاهد آینده روشن‌تری در این بخش خواهیم بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده