تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۸۸۴۴۱

‌تعرفه واردات گوشی موبایل بالای ۶۰۰ دلار ۱۵ درصد تعیین شد

‌می‌متالز - در تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲، حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار برابر ۱۵ درصد تعیین شد، واردات گوشی در سایر رویه‌ها به مأخذ دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، در تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲، حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار برابر ۱۵ درصد تعیین شد، واردات گوشی در سایر رویه‌ها به مأخذ دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

وزارت امور اقتصاد و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰ واریز تا صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک شود.

واردات این کالا‌ها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز مشمول این حکم می‌شود.

مسئولیت تقسیم کار نهادی وظایف و راهبردی تحقق اهداف این بند بر عهده کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت قرار دارد.

براساس این گزارش، لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور امروز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ بعد از حدود یک ماه تأخیر از سوی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال آینده کل منابع و مصارف بودجه کشور به بیش از ۵ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین منابع بودجه عمومی دولت از نظر درآمد‌ها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به بیش از ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار میلیارد تومان و منابع عمومی بودجه به بیش از یک میلیون و ۹۸۴ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به بیش از ۳ میلیون و ۹۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده