تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۸۸۶۰۵

افزایش ۴۳۰ میلیون مترمکعبی ذخایر سد‌های کشور

‌می‌متالز - در بازه زمانی یک‌هفته، با بارش‌هایی که در سراسر کشور صورت گرفت و آوردی که به رودخانه‌های منتهی به مخازن سد‌ها افزوده شد، شاهد افزایش ۴۳۰ میلیون مترمکعبی ذخایر سد‌های ایران هستیم.

به گزارش می‌متالز، بر اساس جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ دی‌ماه (۱۱۴ روز ابتدایی سال آبی) در مجموع ۶ میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب آب به سد‌های کشور وارد شده است.

میزان ورودی آب به سد‌های کشور در مدت زمان مشابه سال قبل، ۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه این رقم با میزان ورودی آب به سد‌های کشور در سال آبی جاری، شاهد کاهش ۹ درصدی ورودی آب به سد‌ها هستیم.

همچنین در این مدت ۶ میلیارد و ۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و زیست محیطی رهاسازی شده که در مقایسه با خروجی ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعبی آب از سد‌ها در مدت مشابه سال قبل، ۵ درصد کاهش داشته است.

درحال حاضر میزان ذخیره آب در سد‌های ایران ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب است که کاهشی ۲ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل دارد.

وجود ۱۹.۲ میلیارد مترمکعب ذخیره آب در سد‌های کشور نشان‌دهنده پرشدگی ۳۹ درصد سد‌ها بوده؛ در واقع ۶۱ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های ایران درحال حاضر خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌های کشور در ۱۷ دی‌ماه برابر با ۱۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون مترمکعب بود که در بازه زمانی یک‌هفته، با بارش‌هایی که در سراسر کشور صورت گرفت و آوردی که به رودخانه‌های منتهی به مخازن سد‌ها افزوده شد، شاهد افزایش ۴۳۰ میلیون مترمکعبی ذخایر سد‌های ایران هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده