تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۹۰۰۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درآمد «خودرو» نصف شد

‌می‌متالز - سامانه کدال در دی ۱۴۰۱ شاهد گزارش‌های مختلف فعالیت ماهانه شرکت‌های بورسی و فرابورسی بود. در این میان «فولاد» از افت ۷درصدی درآمد خود نسبت به ماه قبل خبر داد.

به گزارش می‌متالز، از طرفی درآمد «فملی» در دی‌ماه نسبت به ماه قبل رشد ۱۴درصدی را تجربه کرد. در آخر «خودرو» از افت ۵۵درصدی درآمد خود نسبت به آذرماه خبر داد.

«وبصادر»

بانک صادرات ایران در گزارش فعالیت دی‌ماه خود از درآمد کارمزد ۴۷۸میلیارد تومانی خبر داد. این عدد نسبت به ماه قبل رشد ۲درصدی را تجربه کرده است. همچنین با مقایسه درآمد ماه دی بانک صادرات با میانگین کل سال ۱۴۰۱ درمی یابیم که ۷درصد درآمد بانک مذکور از محل کارمزد افزایش داشته است. همچنین مجموع درآمد حاصل‌شده در ۱۰ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۲درصدی حکایت دارد که مجموع این نسبت‌ها نشان می‌دهد بانک صادرات در کلیت سال ۱۴۰۱ عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و در گزارش فعالیت دی‌ماه نیز توانسته است آهنگ رشد درآمدی خود را حفظ کند.

«خودرو»

شرکت ایران‌خودرو در آخرین گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی ۱۴۰۱ درآمد ۱۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی را شناسایی کرده است که این عدد نسبت به ماه قبل افت ۵۵درصدی دارد. در این میان، مقایسه درآمد دی‌ماه ایران‌خودرو با میانگین کل سال ۱۴۰۱، از افت ۱۱درصدی آن حکایت دارد. همچنین درآمد ۱۰ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶۸درصدی را به ثبت رسانده است. مجموع نسبت‌های یادشده نشان می‌دهد که شرکت ایران‌خودرو در کل سال ۱۴۰۱ عملکرد خوبی از خود نشان داده، با این حال در دی‌ماه نتوانسته است رشد خوبی را به ارمغان آورد که این امر موجب افت درآمدی شرکت شده است.

«ددانا»

داروسازی دانا در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی ۱۴۰۱ خود درآمد ۳۴۷میلیارد تومانی را شناسایی کرد که این مبلغ نسبت به ماه گذشته رشد ۶۲درصدی را نشان می‌دهد. همچنین با مقایسه درآمد شرکت در دی نسبت به میانگین کل سال ۱۴۰۱ که از ابتدای فروردین تا پایان دی را شامل می‌شود، رشد ۳۵درصدی درآمد داروسازی دانا در ماه دی رقم خورده است. مقایسه درآمد «ددانا» در ۱۰ماه منتهی به دی نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۰درصدی درآمد این شرکت حکایت دارد. مجموع نسبت‌های به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که داروسازی دانا فعالیت رو به رشدی داشته است.

«فولاد»

با بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان درمی یابیم که در یک‌ماه منتهی به ۳۰دی ۱۴۰۱ این شرکت درآمد ۱۱هزار میلیارد و ۴۳۸میلیون تومانی را کسب کرده که این عدد نسبت به ماه گذشته افت ۷درصدی داشته است. همچنین با مقایسه درآمد دی‌ماه شرکت مذکور نسبت به میانگین سال ۱۴۰۱ افت ۱۰درصدی در مبلغ فروش شرکت رقم خورده است. در آخر، مقایسه درآمد ۱۰ماه منتهی به دی ۱۴۰۱ فولادمبارکه اصفهان نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۷درصدی را نشان می‌دهد. مجموع نسبت‌ها حاکی از آن است که «فولاد» در کلیت سال ۱۴۰۱ تولید و فروش خوبی را تجربه کرده، با این حال در دی‌ماه به دلیل افت فشار گاز و قطعی‌های مکرر شاهد رشد درآمد نبوده است.

«فملی»

شرکت ملی صنایع مس ایران در آخرین گزارش فعالیت ماهانه خود درآمد ۷هزار میلیارد تومانی را شناسایی کرد. مقایسه درآمد مذکور با ماه قبل از رشد ۱۴درصدی درآمد این شرکت حکایت دارد. این در حالی است که درآمد مذکور نسبت به میانگین کل سال ۱۴۰۱ رشد ۹درصدی را تجربه کرده است. در این میان، مقایسه درآمد ۱۰ماهه «فملی» با مدت مشابه سال قبل از رشد ۳درصدی آن حکایت دارد. مجموع نسبت‌های ذکرشده نشان می‌دهد که فعالیت‌های «فملی» روبه رشد بوده و رشد واقعی در آن رقم خورده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده