تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۹۱۰۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان زنجان:

افتتاح ۷ طرح اثرگذار صنعتی در استان زنجان در دهه فجر/ توسعه تنها واحد تولید پرمنگنات در خاورمیانه

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان اعلام کرد که در ایام الله دهه فجر، ۷ طرح اثرگذار صنعتی در سطح استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان در مراسم افتتاح فاز ۳ شرکت آنا کیمیا منگنز، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده که بین آن‌ها ۷ طرح به‌عنوان طرح اثرگذار معرفی و در ایام دهه فجر افتتاح می‌شوند.

وی افزود: قرارگیری در زنجیره تولید و یا تامین، بهره‌گیری از دانش‌بنیان و نوآوری در اشتغال‌زایی، دو نکته مهم در این طرح‌ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اثرگذاری یک طرح مهم‌تر از آورده مالی آن است، متذکر شد: شرکت آنا کیمیا منگنز نیز یکی از طرح‌های حائز این شرایط است که بهره‌برداری از طرح توسعه و این واحد تولیدی به عنوان تنها واحد تولید پرمنگنات خاورمیانه در استان زنجان، نوید اتفاق‌های خوب است.

گلشنی با بیان اینکه با افتتاح فاز سوم شرکت آناکیمیا، حجم تولیدات پرمنگنات در استان از ۵۵۰۰ تن به ۱۰ هزار تن در سال افزایش یافت، خاطرنشان کرد: نیاز کشور به پرمنگنات بالغ بر ۷ هزار تن است و این واحد تولیدی با افزایش حجم تولید، علاوه بر تامین نیاز کشور مازاد تولیدات خود را به سایر کشور‌ها صادر می‌کند.

در ادامه این مراسم افشارچی استاندار زنجان گفت: ما به همه مشکلات کارآفرینان و واحد‌های تولیدی استان آگاه هستیم. هنر مدیریتی استان، تسهیل‌گری و کارگشایی خصوصا در بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه اگر در جمهوری اسلامی با انرژی کار انجام شود، رشد کشور در یک سال به اندازه ۱۰ سال محقق می‌شود، اظهار کرد: در مدت یک‌سال گذشته همه توان مدیریتی استان، گره‌گشایی در حوزه صنعت بوده است تا صنعت استان بتواند به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

استاندار زنجان با اشاره به افتتاح فاز سوم منگنز کارخانه آناکیمیا، یادآور شد: افتتاح فاز سوم منگنز این کارخانه نسبت به دیگر فاز‌ها تفاوت دارد و سبد صنعتی آن متنوع‌تر شده است؛ تنوع در سبد‌های صنعتی بسیار اهمیت دارد و دیگر صنعت‌گران و کارآفرینان باید به آن توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی این واحد تولیدی، محصول شیشه نیز به تولیدات آن در سال آینده اضافه خواهد شد که این اقدام، یک زنجیره ارزش محسوب می‌شود که در صنعت روی تاثیرگذار خواهد بود.

افشارچی با تاکید بر اینکه باید برای صدور دانش مهندسی پرمنگنات برنامه‌ریزی شود، گفت: بر اثر مشکلات تحریم، سال گذشته میزان صادرات خدمات مهندسی کشور ۵۰۰ میلیون دلار بود و امسال با کار‌های انجام شده به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده