تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۹۱۷۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همکاری اتاق کرمان و اندونزی

‌می‌متالز - رئیس اتاق کرمان، توسعه صنعت الکترونیک در اندونزی و فعالیت چشمگیر صنایع فولاد و پایین دستی آن در استان کرمان را فرصتی برای توسعه همکاری‌های متقابل در این دو حوزه عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: توسعه صنعت الکترونیک در اندونزی و توسعه صنایع فولاد و صنایع پایین دستی فولاد در کرمان می‌تواند زمینه‌های همکاری مناسبی بین دو استان کرمان و جاوه‌غربی اندونزی باشد. سیدمهدی طبیب زاده در نشست‌مجازی جمعی از فعالان اقتصادی استان با معاون سفیر ایران در جاکارتا و رئیس اتاق بازرگانی جاوه غربی اندونزی، افزود: غذا، نوشیدنی ها، خرما، پسته، قالی، مهندسی ارتباطات، تجهیزات پزشکی، تکنولوژی پهپاد برای کشاورزی، نانوتکنولوژی و توربین‌های تولید انرژی از سایر حوزه‌های همکاری بین دو کشور است. وی ادامه داد: کرمان بزرگ‌ترین استان ایران ازنظر مساحت، ثروتمندترین استان معدنی، متنوع‌ترین استان ازنظر اقلیم آب‌و‌هوایی و یکی از جذاب‌ترین استان‌های ایران ازنظر گردشگری است که عزم خود را برای محور قرار‌دادن صادرات جزم کرده‌است.

رئیس اتاق کرمان گفت: استان کرمان تا دو سال‌آینده با تولید ۱۰‌میلیون تن، قطب تولید فولاد کشور خواهد شد و همچنین برنامه تولید یک‌میلیون تن کاتد مس را در برنامه دارد. وی ابراز امیدواری کرد: با کمک سفارت ایران در جاکارتا بتوان حرکت بزرگی را در زمینه صادرات به مالزی آغاز و رقم‌های مبادله دو طرف را افزایش داد. همچنین رئیس انجمن ملی خرما در این نشست گفت: اندونزی از سال‌۲۰۱۲ میلادی تاکنون هر‌ساله (به جز یک سال‌شیوع کرونا) رشد ۵‌درصدی داشته و قاعدتا استان جاوه‌غربی نیز رشد خوبی را تجربه کرده‌است. محسن رشیدفرخی، افزود: کرمان، ششمین کشور صادرکننده خرما به اندونزی و جاوه‌غربی است که این رتبه قابل قبول نیست و مبادلات تجاری می‌تواند بسیار بیشتر باشد. وی افزود: صادرات خرما به اندونزی می‌تواند تا ۱۰۰‌میلیون دلار افزایش یابد که این ظرفیت در هر دو استان کرمان و جاوه‌غربی وجود دارد و در مقابل می‌توان چای، برنج و کود‌های شیمیایی را وارد کرد. در ادامه این نشست معاون سفارت ایران در جاکارتا گفت: استان کرمان با ظرفیت‌های مناسب، فرصت خوبی برای همکاری با جاوه‌غربی اندونزی است که حوزه‌های صنعتی و معدنی می‌تواند از مهم‌ترین مبادلات تجاری دو طرف باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده