تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۹۲۸۶۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

پیگیری تسهیلات کارخانه آجر دهدشت/ افزایش اشتغال به ۴۰۰ نفر

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات مورد نیاز برای احیا و راه اندازی خط دوم و راکد واحد تولیدی آجر دهدشت پیگیری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، کریم روزبهان با اشاره به بازدید از واحد تولیدی و استراتژیک آجر دهدشت افزود: مشکلات این واحد صنعتی بزرگ احصاء، ارزیابی و مورد بحث و بررسی واقع شد.

وی دستاورد نشست با نهاد رئیس جمهوری، نماینده صمت در تهران و استان و بانک عامل را حل مشکل واحد تولیدی آجر شهرستان عنوان و تصریح کرد: در این راستا ۱۵ میلیارد تومان تزریق و بخشی از مشکلات واحد حل شد.

روزبهان اضافه کرد: میزان اشتغال فعلی در این واحد تولیدی قریب به ۲۰۰ نفر است که در صورت احیا و راه اندازی خط راکد این کارخانه، اشتغال به رقم حدود ۴۰۰ نفر نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه بیان کرد: بازدید دیگری نیز از طرح تولیدی و مهم پتروشیمی دهدشت انجام پذیرفت و مقرر گردید مسؤلین ارشد استان و مدیران کل مربوطه، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، مشکلات موجود این پروژه را جهت سرعت بخشیدن به روند پیشرفت فیزیکی آن پیگیری و حل و فصل کنند.

روزبهان افزود: ازجمله مشکلات موجود، نحوه تأمین آب مورد نیاز، خط انتقال مواد اولیه از پتروشیمی گچساران، نحوه تأمین برق مورد نیاز در قالب نیروگاه مستقل، مشارکت در ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی، نحوه تأمین ماشین آلات و تأمین تجهیزات مورد نیاز احصا و ارزیابی شد.

وی اضافه کرد: در این بازدید میدانی خوشبختانه با روند رو به رشدی که در اجرای این پروژه مشاهده شد، انتظار می‌رود که در یک سال آینده پروژه پتروشیمی دهدشت پیشرفت فیزیکی ۱۵ الی ۲۰ درصدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده