تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۹۳۳۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان اعلام کرد؛

تشدید نظارت بر بازار خوزستان به مناسبت ایام نوروز و ماه رمضان/ ۱۶۰ هزار واحد صنفی در خوزستان فعال است

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان اعلام کرد که طرح نظارتی نوروز و ضیافت، به‌دلیل نزدیک‌شدن به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان آغاز و تشدید شده است.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به همزمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، نظارت و بازرسی از بازار و اصناف ویژه این ۲ ایام باید در یک زمان انجام شود.

وی با بیان اینکه در گشت مشترک به‌صورت کارشناسی‌تر به موضوع تخلف‌های صنفی پرداخته می‌شود، افزود: به همین دلیل بازرسی از بازار به‌دلیل تقارن این ۲ مراسم و ایام با شدت و دقت بیشتری انجام می‌شود و از صاحبان اصناف و بازاریان درخواست داریم، در این راه کمک کنند.

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان اضافه کرد: قرارگاه بازرسی و نظارت به‌همین دلیل در استان با مشارکت بسیج اصناف، اتاق اصناف، بازرسان تعزیرات حکومتی و اداره کل صمت خوزستان تشکیل شده تا برگزاری این طرح را مدیریت کنند و در بهترین حالت ممکن انجام شود.

وی با بیان اینکه این طرح از امروز اول اسفندماه تا عید فطر برقرار است، با تاکید بر شدت گرفتن بازرسی از بازار نسبت به سال گذشته بیان کرد: برای روز‌های تعطیل نیز کشیک در نظر گرفته شده است.

فلاح با تاکید بر اینکه گشت‌های بازرسی و نظارت با مشارکت بازرسان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، بسیج اصناف و اتاق اصناف به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد، ادامه داد: اولویت بازرسی‌ها از فروشگاه‌های مواد غذایی، شیرینی فروشی‌ها و میدان میوه و تره بار است که در قالب این طرح نیز بازرسانی در میدان میوه و تره بار اهواز مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه قوانین جدید تعزیرات برای برخورد با متخلفان بازدارنده‌تر شده است، یادآور شد: برای مقابله با تخلفات صنفی پرونده‌های تخلف با سرعت به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود و طی هماهنگی‌هایی که با این نهاد قضایی انجام گرفته، رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان انجام می‌شود تا بازخورد بیشتر و بهتری را در بازار شاهد باشیم.

۱۶۰ هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان با اشاره به اینکه ده هزار و هشتصد و هفتاد و یک پرونده تخلف صنفی در استان در ۱۰ ماه اول سالجاری تا کنون از سوی بازرسان این اداره کل تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده، تاکید کرد: در این مدت در مجموع ۱۲۹ هزار و ۶۷۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و واحد‌های تولیدی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در موارد زیادی به همراه بسیج اصناف، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی و بازرسان تعزیرات حکومتی این بازرسی‌ها انجام گرفته، افزود: در بازرسی‌هایی که انجام گرفته ۱۱ هزار و ۹۱۷ مورد تخلف کشف شده است. ارزش ریالی پرونده‌های تخلفی که در این مدت تشکیل شده، بالغ بر ۸ هزار و ۲۴۱ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۳۱۷ هزار ۱۶۶ ریال بوده است.

فلاح با اشاره به دیگر وظیفه این معاونت که پیگیری شکیات‌های مردمی است، اظهار کرد: در این مدت ۴۲۰۳۰ هزار گزارش و شکایت مردمی دریافت شده که ۱۵۶۸ مورد کتبی و ۴۰ هزار و ۴۶۲ مورد تلفنی بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازرسی‌های انجام شده در خصوص کالا‌های هدف (گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، قند و شکر و روغن نباتی) ۲۲۰۱۸ مورد است که ۱۱۶۳ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش به ارزش ۵۹۷۸ هزار میلیارد و ۲۸۴ میلیون ۲۸۸ ریال بوده که پس از تکمیل پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

فلاح همچنین گفت: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت، احتکار، قاچاق و... از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

برگزاری نشست سالانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به‌صورت بر خط

نشست سالانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با فعالان بخش خصوصی و مدیران ادارات کل صمت کشور و با حضور سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان برگزار شد.

این جلسه به‌منظور پیگیری و اجرای برنامه‌های پیشگیری از عرضه کالای قاچاق در سطح عرضه و اهمیت این موضوع به عنوان آخرین حلقه گردش کالای قاچاق در بازار و مشارکت جدی تمامی اتاق‌های اصناف به منظورساماندهی بازار و حمایت از کسب و کار‌های سالم برگزارش شده است.

بر اساس این گزارش در این نشست نقش بسزای اصناف در امر پیگیری از قاچاق کالا مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده