تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۹۳۷۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس؛

نحوه پرداخت حق انتفاع بهره برداری از معادن مشخص شد

‌می‌متالز - میزان پرداخت حق انتفاع همه اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده پروانه بهره‌برداری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مشخص شد.

به گزارش می‌متالز، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند الحاقی ۲ تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ با ۱۷۶ رای موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه همه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای قرارداد استخراج سنگ آهن از معادنی که پروانه بهره برداری آن‌ها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و یا شرکت‌های تابعه است، موظفند بابت حق انتفاع دارنده پروانه بهره برداری به ماخذ حداقل ۵ درصد میانگین وزنی قیمت فروش داخلی و صادراتی شمش فولاد خوزستان به ازای هر تن کلوخه تولیدی از معدن مربوطه را به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پرداخت کنند.

درخصوص آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) که حق انتفاع دارنده پروانه بهره برداری (ایمیدرو) در قرارداد، از طریق سازو کار مزایده تعیین شده است، حکم این بند مجری نیستند.

همچنین نمایندگان در این نشست با بند الحاقی (۶) تبصره (۷) ماده واحده این لایحه با ۱۷۶ رای موافقت کردند که بر مبنای آن به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اجازه داده می‌شود مبالغ مازاد بر اعتبار مصوب سود ویژه سهم دولت ۵۰ درصدسود ابرازی) و مازاد بر مالیات عملکرد پیش بینی شده خود را به حساب دولتی تمرکز وجوه درآمد شرکت‌های دولتی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

عناوین برگزیده