تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۹۳۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روسیه صادرات نفت به لهستان را متوقف کرد

‌می‌متالز - شرکت دولتی انتقال خط لوله ترانس نفت روسیه اعلام کرد که صادرات نفت این کشور به لهستان به دلیل عدم پرداخت بدهی، متوقف شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت دولتی انتقال خط لوله ترانس نفت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که صادرات نفت این کشور به لهستان به دلیل عدم پرداخت بدهی، متوقف شده است.

ترانس نفت که بخش روسیه‌ایِ خط لوله دروژبا را اداره می‌کند، توضیح داد که مطابق با برنامه صادراتی که توسط وزارت انرژی این کشور تایید شده و همچنین سفارشاتی که توسط شرکت‌های حمل و نقل پردازش شده است، نفت صادراتی به لهستان را به سایر کشور‌ها هدایت می‌کند.

ایگور دمین، سخنگوی ترانس نفت گفت: این شرکت در حال حاضر نفت را به لهستان منتقل نمی‌کند. وی خاطرنشان کرد که پمپاژ نفت به پالایشگاه‌های لهستان برای "فاصله ده روزه سوم" فوریه برنامه ریزی شده است.

روز شنبه، بزرگترین شرکت نفتی لهستان یعنی پی‌کی‌ان اورلن، اعلام کرد که دریافت نفت از طریق خط لوله دروژبا از روسیه را متوقف کرده است.

اگرچه اتحادیه اروپا در دسامبر گذشته واردات نفت از طریق دریا از روسیه را ممنوع کرد، تحویل نفت خط لوله از بسته تحریمی معاف شد تا از تامین منابع برای اعضای محصور در خشکی این بلوک اطمینان حاصل شود.

لهستان پس از پایان قرارداد قبلی واردات با شرکت روس‌نفت، تحت قراردادی با شرکت نفت و گاز تاتنفت روسیه، نفت خط لوله وارد می‌کرد.

به گفته دانیل اوبایتک، مدیرعامل اورلن، نفت روسیه در حال حاضر ۱۰ درصد از واردات لهستان را تشکیل می‌دهد، زیرا ورشو محموله‌های این کشور تحریم شده را کاهش داده است.

قرارداد فعلی با تاتنفت ۲۰۰ هزار تن نفت در ماه را برای پالایشگاه‌های لهستان فراهم می‌کند و در دسامبر ۲۰۲۴ این قرارداد منقضی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده