تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۹۴۱۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
اردشیر سعدمحمدی:

حمایت از ذوب آهن، بانی تولید فولاد و معدن کشور ضروری است

‌می‌متالز - سعدمحمدی بیان کرد: ذوب آهن اصفهان با سبد متنوع محصولات در پروژه‌های عمرانی گوناگون کشور نقش آفرینی موفقی داشته است.

به گزارش می‌متالز، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: ذوب آهن اصفهان بنیان گذار تولید فولاد و معدن در کشورمان به شمار می‌رود و فولاد تولیدی آن به دلیل استفاده از روش کوره بلند به واقعا منحصر بفرد است.

وی افزود: قیمت تمام شده در روش کوره بلند نسبت به روش احیا مستقیم بسیار بالاتر است، زیرا کک و زغال ماده اولیه تولید آن به شمار می‌رود.

این صاحب نظر صنعت فولاد کشور تصریح کرد: در سال‌های گذشته سهمیه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مواد اولیه برای این کارخانه مصوب شد و نیاز است این سهمیه به صورت مستمر در اختیار قرار بگیرد تا فرایند تولید بدون دغدغه ادامه یابد.

سعدمحمدی بیان کرد: ذوب آهن اصفهان با سبد متنوع محصولات در پروژه‌های عمرانی گوناگون کشور نقش آفرینی موفقی داشته است و لذا مسوولین باید حمایت ویژه‌ای از این کارخانه داشته باشند و سنگ آهن دانه بندی مورد نیاز آن را تامین کنند.

وی گفت: ذوب آهن با شرکت در مزایده، معدن ققنوس را به حق برنده شد، اما این کارخانه پتانسیل‌های فراوانی برای تولید دارد و نداشتن مواد اولیه نباید این تولید را معطل بگذارد.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴

عناوین برگزیده