تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۹۴۹۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چالش‌های استقلال قدیمی‌ترین نهاد مدنی کشور

‌می‌متالز - رئیس اتاق همدان می‌گوید؛ دخالت دولتی در انتخابات اتاق‌های سراسر کشور، عرصه را بر فعالان بخش خصوصی تنگ کرده و استقلال قدیمی‌ترین نهاد مدنی را هدف گرفته است.

به گزارش می‌متالز، علی اصغر زبردست، با اشاره به دخالت‌های دولتی در انتخابات اتاق‌های سراسر کشور افزود: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بخش خصوصی، تاکیدات قانون اساسی و قوانین دیگر از جمله قانون بهبود محیط کسب‌وکار درباره استقلال بخش خصوصی و واگذاری امور به آن، متاسفانه اتاق‌های ایران و شهرستان‌ها در این بازه مهم، با دخالت‌های بی‌مورد دستگاه‌های اجرایی مواجه شده اند. وی در گفتگو با اتاق ایران‌آنلاین ادامه داد: از مدیران استانی تا کشوری در فرآیند انتخابات دخالت می‌کنند. در استان‌ها تعدادی از کاندیدا‌هایی که ثبت‌نام کرده بودند با برخی مداخلات، انصراف دادند تا افراد مورد نظر کاندیدا شوند.

به علاوه با اینکه انجمن نظارت استان و انجمن نظارت کشور صلاحیت برخی کاندیدا‌ها را تایید کرده بود، با دخالت شورای عالی نظارت متاسفانه تعداد زیادی از اعضای واجد شرایط رد صلاحیت شدند. زبردست افزود: حالا که به واسطه این مداخلات برخی افراد قصد انصراف از کاندیداتوری را دارند، باز‌هم فشار می‌آورند تا این افرد در انتخابات باقی بمانند. متاسفانه این اقدامات فرآیند تصمیم‌گیری بخش خصوصی برای خود را مختل کرده است. رئیس اتاق همدان گفت: متاسفانه شورای‌عالی نظارت در این مسیر حتی به آیین‌نامه‌هایی که خودشان بدون طی مراحل قانونی تصویب کرده اند، پایبند نیست.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده