تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۹۵۵۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی بیان کرد؛

برندینگ سکوی توسعه کسب و کار‌های رقابت پذیر است/ واریز حقوق دولتی معادن خراسان رضوی به خزانه ۳ برابر شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی اعلام کرد که توجه به برندسازی و بکارگیری ان برای بهره برداری از ظرفیت‌های تولید و تجارت از راهکار‌های قابل توجه برای توسعه کسب و کار‌های رقابت پذیر است.

به گزارش می‌متالز، «امیررضا رجبی» مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی، ضمن بیان مطلب فوق افزود: برند در ابعاد مختلف و در سطح کالا و خدمات به‌عنوان شاخص جهت‌دهنده در ارزش افرینی زنجیره تولید تا تامین و عرضه نقش ارزنده‌ای در اعتباربخشی به بازار نمایان می‌کند.

وی افزود: انعطاف‌پذیری و مدیریت روند تولید برای چگونگی حفظ یا توسعه تولید اثربخش برای ماندگاری یکی از اصلی‌ترین اهداف صنایع تاب اور است که مسیر دستیابی به این امر وابسته به تمرکز هدفمند به موضوع برند است.

مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی اضافه کرد: برندینگ تضمین کیفیت و تسهیل کننده حضور صادراتی کالا‌ها و خدمات است که به‌عنوان سکویی قابل اتکاء مسیر بین‌المللی شدن کسب و کار‌ها را هموار کرده و می‌تواند نقش مهمی در افزایش اشتغال و کارآفرینی نوآورانه به‌همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در خراسان رضوی ۱۱۰۰ برند دارای برنامه توسعه بازار در رسته غذایی، نساجیف سلولزی، بهداشتی، محصولات چرمی، مصنوعات فلزی، تجهیزات برقی، ماشین‌آلات و .. شناسایی شده که عمدتا تولیدات محصولات صنعتی صادراتی است و بخش قابل ملاحظه‌ای معطوف به استفاده از ظرفیت‌های خالی بخش تولید است که به‌عنوان تولید بدون کارخانه از برنامه‌های جهشی مبتنی بر سند تحول برای فعال سازی تولید با نگاه به بازار داخلی و خارجی است.

رجبی حفظ و ارزش‌گذاری برند‌ها به‌عنوان سرمایه اقتصادی لایه مهم و به نوعی نامشهود در ثروت‌سازی بنگاه‌ها دانست و ادامه داد: ساختارسازی برای پیوند تولیدات قابل تامین در داخل با تقاضای بازار به‌ویژه در کشور‌های همسایه یکی از اصلی‌ترین نگاه‌هایی است که در تعاملات دوجانبه به‌عنوان رویکرد مزیت افزا دنبال و مورد تاکید است. قطعا پیاده‌سازی روش‌های برند پایه توسط شرکت‌های مدیریت کسب و کار -شرکت‌های مدیریت صادرات - شرکت‌های خدمات دهنده فنی و مهندسی - شرکت‌های دانش بنیان و سکو‌های جهش دهنده مهمترین وجه ارائه تولید ثروت افرین است.

وی افزود: وزارت صمت مصمم به حمایت جدی از توسعه برندینگ در کسب و کار‌های کشور است و اداره کل صمت استان نیز حمایت و تشویق برند‌های تولیدی صادرات محور و برند‌های صنعتی و معدنی هم از بعد شکل گیری و هم از منظر رشد و ارتقا در ساختار سازمانی شرکت‌های کوچک و متوسط تا بزرگ بصورت ویژه در دست اقدام و پیگیری دارد.

مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه پرچمداری برند یعنی چه تولیدشود در چه زمانی تولید شود و در کدام بازار هدف تمرکز صورت پذیرد تا بهترین نتیجه برای تمایز حاصل شود، یادآور شد: امروزه در دنیا برند‌ها نقش تعیین کننده در مدیریت کسب و کار‌ها عهده دارند و از آنجائیکه برند می‌تواند در ذهنیت‌سازی مصرف کننده و مشتری تاثیر پایداری داشته باشد، توجه هوشمندانه به آن در کلان طرح‌های ملی و نقشه راه بنگاه‌های اقتصادی دارای اهمیت است.

وی در ادامه تاکید کرد: سند امایش خراسان رضوی تولیدات منطقه‌ای شهرستان‌های استان را به‌عنوان اولویت مزیت کالایی مد نظر قرارداده که هدایت آن‌ها به سمت تولیدات سودآور و بازار پسند بر عهده برند‌ها است.

رجبی همچنین خاطرنشان کرد: امیدوارم توجه به برند و برندینگ با نگاه به گستره وسیعی که می‌تواند ایجاد نمای به شکل خاص مورد اقبال و توجه صاحبان سرمایه و فعالان عرصه تولید و تجارت باشد تا انشالله شاهد دستاورد‌های حرفه‌ای در میادین جهانی باشیم.

واریز حقوق دولتی معادن خراسان رضوی به خزانه ۳ برابر شد

وی در ادامه از افزایش سه برابری حقوق واریز شده معادن استان به خزانه دولت نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون از ۴۷۱ معدن استان حدود ۳۸ هزار میلیارد ریال حقوق معادن در حال بهره‌برداری استان به خزانه دولت واریز شده است.

مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی درباره میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه معدنی در استان تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری در حوزه معادن استان تقریبا ۳۸ هزار میلیارد ریال است. ۹۸۰ معدن موجود در استان برای بیش از ۱۲هزار و ۲۰۰ نفر در استان اشتغال فراهم ساخته است.

وی از وجود ۳۶۰ معدن راکد و راه اندازی مجدد ۴۳ معدن راکد در استان خبر داد و تصریح کرد: از دلایل رکود معادن می‌توان به تغییر سلیقه خریداران در بازار‌های فروش نظیر معادن سنگ‌های تزئینی، بالا رفتن هزینه‌های استخراج ماده معدنی نظیر افزایش هزینه‌های جاری معدن و افزایش حقوق دولتی، رکود شدید پروژه‌های ساختمانی و عمرانی اشاره کرد.

فراهم شدن تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات اتاق بازرگانی استان

رجبی همچنین عنوان کرد: اتاق بازرگانی در عرصه توسعه اقتصادی جایگاه مهمی دارد و از این حیث برای حاکمیت از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. این تشکل شاخص بخش خصوصی، در موضوعات اقتصادی نیز بسیار نقش‌آفرین و اثرگذار است و از این حیث، انتخابات آن نیز توجه زیادی را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: برگزاری دهمین دوره انتخابات اتاق خراسان رضوی به مثابه ادوار گذشته در محل پارلمان بخش خصوصی استان برنامه‌ریزی و تمام ضوابط جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات در این محل رعایت شده است. خوشبختانه از آغاز برنامه انتخابات تاکنون، شاهد کیفیت مطلوبی در خدمات‌دهی اتاق مشهد به فعالان اقتصادی از لحظه ورود تا خروج آن‌ها هستیم و این کیفیت مطلوب و امنیت در برگزاری، شایسته تقدیر است.

مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات؛ اعضای هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی، نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، استانداری، نماینده انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور و… حضور دارند و بر کیفیت و سلامت برگزاری این رویداد، نظارت می‌کنند، بیان کرد: توامان فرایند انتخابات در اتاق مشهد از ابتدا و تا آخرین لحظه به صورت برخط نیز رصد می‌شود. انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های کشور از طریق دوربین‌های مستقر در محل برگزاری، بر کیفیت آن نظارت می‌کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم فعالان اقتصادی با آگاهی و دانش کامل در این انتخابات مشارکت کرده و در انتها شاهد بهترین نتایج در دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق خراسان‌رضوی باشیم. مشارکت فعالانه اعضا در این انتخابات، بستر تقویت جایگاه این نهاد تشکلی را فراهم می‌کند.

رجبی همچنین گفت: در این دوره انتخابات اتاق بازرگانی خراسان رضوی، ۲ هزار و ۵۵ عضو اتاق، بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی شورای عالی نظارت، واجد شرایط رای دادن هستند و تعداد کاندیدا‌ها بعد از اعلام انصراف‌ها به ۴۷ نفر رسیده است.

گفتنی است؛ نامزد‌های انتخابات اتاق بازرگانی در چهار گروه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی داوطلب شده‌اند که پس از انتخابات از بین ۱۵ نفر نهایی منتخب، پنج نفر مربوط به حوزه بازرگانی، پنج نفر مربوط به حوزه صنعت، سه نفر مربوط به حوزه کشاورزی و ۲ نفر مربوط به بخش معدن است که ترکیب نهایی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان را تشکیل می‌دهند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده