تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۲۹۵۵۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان ایلام اعلام کرد؛

بازگشت ۳۶ واحد راکد به چرخه تولید/ کمبودی از نظر کالای اساسی در استان نداریم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان ایلام اعلام کرد که نه تنها هیچ واحدی تعطیل نشده بلکه ۳۶ واحد راکد به چرخه تولید باز گشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، «رضا محمدرحیمی» مدیرکل صمت استان ایلام با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در این شهرستان مرزی، اظهار کرد: حفظ و نگه‌داشت واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی فعال در سطح استان و پیشگیری از تعطیلی آن‌ها جزو اولویت‌های‌مان در سال‌جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه با همراهی و همکاری مسوولان استان و صاحبان این واحدها، خوشبختانه هیچ واحد فعالی در این مدت تعطیل نشده، افزود: رفع مشکلات و احیا و راه‌اندازی واحد‌های راکد در سطح استان یکی دیگر از اولویت‌ها بوده است.

مدیرکل صمت استان ایلام با تاکید بر اینکه در طول سال‌جاری تعداد ۳۶ واحد راکد در سطح استان احیا شده و به چرخه تولید باز گشته‌اند، یادآور شد: افزایش ظرفیت واحد‌های فعال از اهم اولویت‌های استان در سال‌جاری بوده است. ضمن اینکه امسال در سطح استان ۲۲ واحد افزایش ظرفیت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری تسریع در تکمیل پروژه‌های فعال و در حال اجرا در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: پروژه NGL۳۱۰۰ دهلران، پتروشیمی دهلران، پتروشیمی هلیلان، پروژه ارغوان گستر ایلام، کاغذ سنگی و ...، از جمله پروژه‌های فعال و در حال اجرا در سطح استان هستند.

محمدرحیمی با تقدیر و تشکر از استاندار ایلام به خاطر تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه برای رونق سرمایه‌گذاری و توجه ویژه به امر تولید و صنعت، تاکید کرد: فرایند صنعتی شدن یک پروسه است و به همکاری، همراهی، مشارکت و تلاش همه‌جانبه همه مردم و مسوولان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از مصرف کنندگان و مبارزه جدی با گران‌فروشی، از ۱۵ اسفندماه نظارت بر بازار و خدمات تشدید شده، خاطرنشان کرد: دستورالعمل این طرح هم ابلاغ شده که کالا‌های هدف و اساسی را شامل می‌شود. البته به شکل معمول کارهای‌مان در حال انجام هست، ولی با توجه به اجرای این طرح، نمود بیرونی بیشتری داشته باشد.

مدیرکل صمت استان ایلام همچنین گفت: آنچه که ما در سطح بازار برداشت می‌کنیم این است که کمبودی به‌معنای اینکه صف تشکیل شود و یا کالای مورد دسترسی مردم وجود نداشته باشد، نیست، و با اینکه در گذشته با کمبود‌هایی مواجه بودیم، اما در حال حاضر جریانی روان در حوزه تامین و عرضه مایحتاج مردم را شاهد هستیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده