تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۷۲۵
کد خبر: ۲۹۶۷۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد تاراز شهرکرد

می متالز - عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد تاراز شهرکرد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد تاراز چهارمحال، دکتر «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات بلندپایه‌ای متشکل از مدیران استان از خطوط تولید فولاد تاراز چهارمحال بازدید کرده و طرح توسعه‌ی واحد اسیدشویی به ظرفیت ٥٠٠ هزار تن را کلنگ زنی کرد.

این شرکت در اولین روز کاری خود میزبان مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که در این بازدید، دکتر غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری و دکتر احمد راستینه هفشجانی نماینده‌ی مردم شریف شهرکرد، بن و سامان و دکتر اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و تنی چند از مدیران ارشد استانی نیز وی را همراهی می کردند.

در این بازدید علاوه بر دیدار نوروزی دکتر مرتضوی با کارکنان و اهدای شاخه گلی برای قدردانی از تلاش‌های کارکنان این شرکت، در قالب جلسه‌ی شورای اداری استان، به برخی مسائل و مشکلات این واحد تولیدی نیز پرداخته شد و برخی از مسائل مطروحه شخصاً توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد پیگیری تلفنی قرار گرفت.

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد تاراز شهرکرد

دکتر مرتضوی ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین صنایعی در استان و تکاپو و سرزندگی در این واحد صنعتی، از روند پیشرفت طرح‌های توسعه که موجب بهبود شاخص‌های اشتغال و رفاه در استان خواهد شد، ابراز رضایتمندی کرده و طرح توسعه‌ی احداث یک واحد اسیدشویی به ظرفیت ٥٠٠ هزار تن در سال را کلنگ زنی کردند.

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد تاراز شهرکرد

وی ضمن تاکید بر برنامه ریزی به موقع برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در شعار سال و به ویژه تحقق "رشد تولید" رهنمود‌هایی را با تمرکز بر نوآوری و افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها و مصارف به طور عام برای همه‌ی صنایع ارائه کردند.

همچنین در این جلسه آقایان دکتر حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری و دکتر راستینه نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مثبت شرکت فولاد تاراز و به ویژه فرآیند شفاف جذب و استخدام اخیر و بومی گزینی، بر نقش آفرینی بیشتر صنایع در توجه به مسوولیت‌های اجتماعی و بالاخص توجه ویژه به حمایت از ورزش قهرمانی تاکید کردند.

دکتر اسماعیل لله گانی، مدیرعامل بانک رفاه و یکی از سهامداران شرکت فولاد مبارکه بر پشتیبانی همه جانبه و بسترسازی برای استفاده از ابزار‌های متنوع تامین سرمایه برای تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت تاکید کرد.

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد تاراز شهرکرد

دکتر داود فروتن، مدیرعامل فولاد تاراز نیز در حاشیه‌ی این بازدید اعلام کرد: در سال گذشته این شرکت موفق شده با تولید نزدیک به ١٧١٥٠٠ تن محصول گالوانیزه از هدف تولید سالیانه عبور کرده و در اسفندماه نیز رکورد تولید ماهیانه‌ی ١٩٦٠٠ تن را طی ٢٩ روز ثبت نماید (رکورد قبلی در اردیبهشت ماه سال ١٤٠١ و به میزان ١٩٣٠٠ تن حاصل شده بود).

وی این رکورد‌ها را ناشی از برنامه ریزی دقیق و تلاش جمعی همکاران بر شمرد و در ادامه نیز توضیحاتی در خصوص بهره برداری آزمایشی خط نورد سرد شرکت فولاد نورد زرین (وابسته به فولاد تاراز) که در اسفندماه و با حضور مدیران عامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد انجام شده بود به حاضرین ارائه کرد.

شایان ذکر است با آغاز بهره برداری از این خط تولید که بر اساس برنامه ریزی انجام شده در فروردین ماه ١٤٠١ با حضور مقامات ملی افتتاح خواهد شد، در فاز اول ظرفیت تولید سالیانه ٢٠٠ هزار تن و با اتمام فاز ٢ (نورد ١٤٥٠) در آینده‌ی نزدیک، ظرفیت مجموع به ٤٥٠ هزار تن افزایش خواهد یافت.

دکتر فروتن در پایان ضمن قدردانی از حضور وزیر محترم و هیات همراه همچنین مهمانان محترم و نمایندگان محترم، سهامداران عمده و نمایندگان مدیریت شرکت فولاد مبارکه حاضر در جلسه، از حمایت‌های همیشگی مسوولین استان و پشتیبانی مدیریت عالی شرکت فولاد مبارکه، قدردانی کرد و ابراز امیدواری داشت تا با قانون محوری همه‌ی دستگاه‌ها و نهادها و به ویژه پایبندی به قوانین بهبود فضای کسب و کار و مهیا نمودن فضای کسب و کار از طریق تثبیت نسبی شرایط اقتصادی شرکت‌ها و تسهیل و حمایت واقعی از شرکت‌های تولیدی با ارائه‌ی طرح‌های مشوق بهره وری و راهکار‌های متناسب با شرایط روز اقتصادی شاهد رشد و توسعه‌ی متوازن صنایع استان باشیم.

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد تاراز شهرکرد

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد تاراز شهرکرد

عناوین برگزیده