تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۹۷۰۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پورحیدری در دیدار با نماینده ولی فقیه استان گیلان:

۱۲۵ واحد صنعتی و محدوده معدنی راکد در گیلان در سال ۱۴۰۱ احیا شدند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در این استان از احیای ۱۲۵ واحد صنعتی و محدوده معدنی راکد در این استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۴۷ واحد صنعتی موفق به دریافت پروانه تحقیق و توسعه برای ورود به عرصه دانش‌بنیان شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده، ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با مدیرکل صمت و معاونین این اداره‌کل، ضمن قدردانی از عملکرد این اداره کل در سال گذشته گفت: می‌بایست ضمن تقویت صنایع باکیفیت ایرانی عنوان ساخت ایران با زبان فارسی روی کالای باکیفیت درج و نوشته شود تا خودباوری در جامعه ما افزایش یابد.

وی اضافه کرد: بهره گیری از عناصر علمی و دانشگاهی در صنعت امروز ضروری بوده و حتماً در راستای تحقق شعار رشد تولید مقام معظم رهبری؛ ارتباط با مراکز دانش بنیان را تقویت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه صادرات عامل مهمی برای ایجاد اشتغال‌زایی و افزایش تولید است، خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به موقعیت کشورمان؛ بهترین صادرات، صادرات خدمات فنی مهندسی و تولیدات دانش بنیان می‌باشد تا کالای ایرانی به بهترین نحو در اذهان مصرف کنندگان خارجی حک شود و آسیای میانه بستر مناسبی برای صادرات کالا‌ها و محصولات ایرانی است.

وی همچنین تاکید کرد: از گذشته کار‌های نیمه تمام زیادی روی زمین مانده که انتظار می‌رود ضمن پیگیری آن‌ها به انجام کار‌های زیربنایی نیز توجه شود.

آیت‌الله فلاحتی جایگاه نظارتی اداره کل صمت در بازار را حائز اهمیت دانست و گفت: باید نظارت بر بازار را شدت دهید و علاوه بر آن به خود نظارتی نیز اهمیت دهید و آنچه به‌عنوان دستاورد و ماحصل تلاش است به مردم اطلاع رسانی شود.

احیا ۱۲۵ واحد صنعتی و محدوده معدنی راکد در گیلان

در ادامه این دیدار «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان با تشکر و قدردانی از رهنمود‌ها و حمایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان، عنوان کرد: دستاورد‌های سال گذشته و فعالیت‌های شاخص انجام شده در حوزه دانش‌بنیان مطلوب بوده و بیش از ۱۴۷ واحد صنعتی موفق به دریافت پروانه تحقیق و توسعه برای ورود به عرصه دانش‌بنیان شده‌اند.

وی احیای واحد‌های راکد صنعتی و معدنی را از گام‌های مهم سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: بیش از ۵۴ واحد صنعتی راکد که سال‌ها متوقف و تعطیل شده بودند به چرخه تولید برگشتند و ۷۱ محدوده معدنی راکد نیز از طریق مزایده به شرکت‌های صلاحیت دار از جمله معدن سنگرود رودبار واگذار شدند و یا در حال واگذاری هستند.

مدیرکل صمت استان گیلان برگزاری نمایشگاه خدمات کسب و کار با رویکرد دانش بنیان را در هم افزایی ارتباط با مراکز دانشگاهی و بنگاه‌های اقتصادی استان اثربخش دانست و افزود: برای نخستین بار در سطح کشور این نمایشگاه به همت این اداره کل با هدف افزایش تبادل و تسهیل دانش فنی در راستای تحقق ابعاد شعار سال گذشته انجام شد.

پورحیدری به اجرای سیاست‌های تنظیم بازار استان از جمله طرح نظارتی و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر استان اشاره کرد و گفت: طرح نظارتی منسجم با ۷۰ اکیپ در سطح کل استان و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با ارائه اقلام پرمصرف عید و ماه مبارک رمضان و جشنواره پوشاک با تخفیفات ویژه در جهت ساماندهی وضعیت بازار استان انجام شده که امیدواریم بخشی از رفاه حال مردم را تامین کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده