تاریخ: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۹۷۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دهقانی:

شعار «مهار تورم، رشد تولید» یک استراتژی کلیدی برای نجات اقتصاد کشور است

‌می‌متالز - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار رهبری در سال ۱۴۰۲ یک استراتژی کلیدی برای نجات اقتصاد کشور است، گفت: لازمه اینکه بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم این است که باید برای مهار تورم تلاش کنیم.

به گزارش می‌متالز، الله وردی دهقانی در رابطه با چگونگی تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» بیان کرد: شعاری که مقام معظم رهبری انتخاب کردند یک استراتژی کلیدی برای نجات اقتصاد کشور است.

وی افزود: اینکه ما در این سال‌ها مشکلات و آشفتگی اقتصادی داشته ایم ناشی از تورم شدید است که باعث شده قیمت ارز‌های خارجی نیز افزایش یابد و از طرف دیگر کاهش تولید هم این موضوع را تشدید کرده است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم بر مشکلات اقتصادی که به خصوص در سال گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته متمرکز شویم، باید برای مهار تورم تلاش کنیم.

دهقانی در ارائه راهکار برای مهار توم در کشور عنوان کرد: برای مهار تورم چندین راهکار وجود دارد که یکی از آن‌ها رشد قابل توجه و جهشی تولید است که با توجه به اینکه پایه پولی در کشور به خاطر عملکرد توسعه‌ای بالا رفته و می‌رود، ما می‌توانیم با میزان تولید بالاتر در زمینه همه کالا‌ها و مواد اولیه مورد نیاز این موضوع را تا حدودی مهار کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: همچنین باید راه‌های مختلف دیگری مخصوصا برای کاهش پایه پولی در کشور و جمع کردن نقدینگی از جامعه را اتخاذ کنیم و سیاست‌های علمی و عملی را به اجرا درآوریم تا ان‌شاءالله بتوانیم شعار سال را که توسط مقام معظم رهبری به صورت هوشمندانه تبیین شده است تحقق ببخشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده