تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۹۷۶۵۰

تخصیص ۵۰ رام قطار فوق العاده برای محور جنوب کشور

‌می‌متالز - مدیرعامل راه آهن گفت:بیش از ۵۰ رام قطار فوق‌العاده برای محور جنوب تخصیص یافت.

به گزارش می‌متالز، میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: به رغم مشکلات ناوگان و استهلاک محور جنوب، بیش از ۵۰ رام قطار فوق‌العاده اختصاص یافت به طوری که تعداد صندلی عرضه شده قطار‌های از مبدا تهران و مشهد به مقصد اهواز و خرمشهر و بالعکس در اسفند ماه، با رشدی تقریبا دو برابری نسبت به سال ۱۴۰۰، از تعداد ۷۷ هزار و ۷۰۰ صندلی به بیش از ۱۵۳ هزار صندلی در سال ۱۴۰۱ رسید.

وی ادامه داد: در ایام راهیان نور، بیش از ۱۴ هزار قطعه بلیت برای کاروان‌های راهیان نور صادر شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاروان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی، الزهرا (س)، امام صادق (ع)، خوارزمی، فرهنگیان، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی شهید بهشتی، آزاد، شریعتی، مرکز عالی شهید مطهری و ... اشاره کرد. 

صالحی خاطرنشان کرد: از آغاز بازگشایی مجموعه یادمانی شهید کلانتری راه آهن، بیش از ۱۱ هزار نفر از زائران در قالب ۹۶ کاروان راهیان نور از بخش‌های مختلف یادمان این مجموعه از جمله اورژانس، بیمارستان زیرزمینی، رختشوی‌خانه و نمازخانه بازدید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده