تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۵۴۱۳
کد خبر: ۲۹۷۹۹۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

افزایش قیمت چند محصول مهم ایران خودرو و سایپا اعلام شد/ انتشار جزییات تا عصر

‌می‌متالز - افزایش قیمت چند محصول ایران خودرو و سایپا بعد از چند روز اختلاف نظر شدید شورای رقابت و وزارت صنعت از سوی مدیرعامل سایپا اعلام و مقرر شد نرخ‌های جدید در سایت این دو شرکت منتشر شود.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی تیموری مدیرعامل شرکت سایپا درباره قیمت‌های جدید محصولات ایران خودرو و سایپا که با وجود مصوبه هفته گذشته شورای رقابت، هنوز اعلام نشده و اختلاف نظر شدیدی بین این نهاد با وزارت صنعت ایجاد شده به برنامه خبری ساعت ۱۴، گفت: آخرین افزایش قیمت مربوط به آذر ۱۴۰۰ بود و از آن زمان هیچ تغییری در نرخ کارخانه‌ای محصولات اعمال نشد.

وی ادامه داد: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دو نهاد تصمیم گیر برای تعیین قیمت‌های خودرو‌ها هستند که از حدود پنج ماه قبل، اقدام به بررسی و تعیین قیمت‌های جدید کردند. مبنای قیمت‌گذاری‌ها هم گزارش حسابرسی شده ۶ ماه اول سال قبل ایران‌خود و سایپا و همچنین در شیوه دوم مقایسه قیمت سه خودرو خارجی همتراز محصولات داخلی از نظر کیفیت و اندازه بود.

این مقام مسوول افزود: قیمت‌های اولیه شورای رقابت بیش از ۴۰ درصد بود، اما بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور، تجدید نظر شد تا امکان افزایش تولید هم فراهم شود؛ بنابراین میانگین افزایش قیمت محصولات این دو خودروساز پس از ۱۸ ماه حدود ۲۹ درصد بوده و قیمت محصولاتی مانند شاهین و کوئیک دنده اتوماتیک ۱۸ و ۱۷ درصد، سمند، پژو ۲۰۶، تارا و پژو پارس (متعلق به ایران خودرو) کمتر از ۲۹ درصد افزایش یافت.

به گفته تیموری، همه خودرو‌ها با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی تشخیص داده شده و در حیطه قیمت‌گذاری‌های این شورا قرار گرفته و نرخ‌های جدید هم امروز در سایت ایران خودرو و سایپا منتشر خواهد شد. همچنین قرارداد‌ها هنگام پیش‌فروش بر مبنای قیمت روز بوده و تمام خودرو‌های ثبت‌نامی با قیمت‌های جدید تحویل داده خواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده