تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۳
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۹۸۴۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادعای بی مورد وزیر اقتصاد: بورس حباب ندارد و بدون ریسک و مخاطره است!

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد در شرایطی شاخص بعد از ۳۳ ماه رکود و بحران قادر به عبور از خط مقاومت ۲.۱ میلیونی شده، مدعی نبود حباب در بورس شد!

به گزارش می‌متالز، احسان خاندوزی که طی دو سال اخیر نتوانسته کارنامه قابل دفاعی داشته و با زمزمه استعفا و استیضاح مواجه شده، مدعی نبود حباب در بازار سهام شد در حالی که از قرار فراموش کرده بورس طی ۳۲ ماه اخیر، بدترین عملکرد را داشته و شاخص به تازگی بعد از حدود سه سال قادر به عبور از خط مقاومت ۲.۱ میلیون واحدی آن هم در برابر زیان تا ۸۰ درصدی ۲۵۰ شرکت شده است!

براساس این گزارش، وی در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق اجماع کارشناسان و با گذشت ۲.۵ سال از حباب بورس در سال ۹۹ و با توجه به تغییر تمام شاخص‌های قیمتی و مقداری بسیاری از بخش‌های واقعی اقتصاد، بازار سرمایه و بورس دارای شرایط ریسکی و مخاطره آمیزی نبیت و بدون حباب است!

مصوبه هیات دولت برای تخصیص سهام عدالت به ۳.۵ میلیون مشمول، صادر شده و باید اجرا می‌شد، اما متاسفانه برخی وزارتخانه‌ها حاضر به واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه نبودند و این سهام تا انتهای سال بلاتکلیف ماند.

با توجه به پایان دور مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در آخر سال جاری و سال آینده، مهمترین سال کاری دولت و حساس‌ترین بوده و باید از همه توان برای تحول شرایط اقتصادی و تحقق انتظارات و توقعات مردم و جامعه به کار گرفت.

به جز چند اقدام تقنینی مانند مالیات بر عایدی سرمایه و تحول در بانک مرکزی که در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شده، موضوع برنامه هفتم در چند ماه اول سال در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد. چرا که دولت باید تا پایان اردیبهشت، لایحه برنامه هفتم را تقدیم مجلس کند. انتظار می‌رود اختلاف نظر‌های دولت و مجلس برطرف شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده