تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۲۳
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۲۹۸۶۷۹
سرویس خبر : انرژی
در سه ماه اول سال میلادی جاری:

تولید نفت ایران به ۲۸.۳ میلیون رسید، اما میانگین فروش ۱۶ دلار کم شد

‌می‌متالز - تولید نفت ایران در سه ماه اول سال میلادی جاری با افزایش ۳۷ هزار بشکه به بیش از ۲۸.۳ میلیون رسید، اما میانگین قیمت هر بشکه نفت سنگین بیش از ۱۶ دلار کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، اوپک در آخرین گزارش ماهانه از آمار تولید نفت، اعلام کرد: تولید روزانه نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ با افزایش ۴۴۹ هزار بشکه نسبت به مشابه سال قبل و به ۲۸ میلیون و ۳۷۵ هزار بشکه رسید. متوسط قیمت هر بشکه ۸۰ دلار و ۵۶ سنت هم بود.

براساس این گزارش، متوسط تولید نفت ایران هم در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به دوره سه ماه قبل تر، ۳۷ هزار بشکه بیشتر شده است. تولید نفت ایران در ماه مارس بیش از ۲ میلیون و ۵۶۷ هزار بشکه در روز بود که نسبت به فوریه ۸ هزار بشکه در روز کاهش داشت.

میانگین قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران هم طی سه ماه نخست سال جاری میلادی ۸۰ دلار و ۶۷ سنت بود که نسبت به سه ماه سال قبل ۱۶ دلار و ۸۸ سنت کاهش نشان می‌دهد.

بهای هر بشکه نفت سبک آمریکا و نفت برنت دریای شمال هم بیش از ۷۶ و ۸۱ دلار و گران‌ترین و ارزانترین قیمت نفت هم مربوط به صحرای الجزایر و مری ونزوئلا با با ۸۲.۶ دلار و ۶۰.۱ دلار بود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده