تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۲۹۸۸۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برقراری ثبات در بازار سرمایه با ابزار‌های نوین مالی

‌می‌متالز - رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است زمینه برای هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تولید فراهم شده و مردم با اطمینان و اعتماد خاطر بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند.

به گزارش می‌متالز، رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در بورس را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: با وجود ابزار‌های نوین مالی در بازار سرمایه می‌توان امیدوار بود که زمینه ثبات و آرامش در بازار فراهم شده و سرمایه‌گذاران بیشتری می‌توانند سرمایه‌های خود را جذب بازار کنند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای نقدینگی در جامعه و لزوم مدیریت آن با هدف کاهش سطح تورم و نیز قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بورس، ورود این ابزار‌ها به بازار سرمایه بسیار حیاتی و با اهمیت بوده و با توجه به تجربیات سایر بورس‌ها، پیش‌بینی می‌شود مورد استقبال سرمایه‌گذاران نیز قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال اخیر بر "تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال" در کشور، بهتر است زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف اقتصادی و حس اعتماد و اطمینان آنان به خصوص در بازار سرمایه فراهم شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس اظهار کرد: با توجه به جمعیت بیش از ۵۰ میلیونی سهامداران و ذینفعان بازار سرمایه، بهتر است زمینه برای هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تولید فراهم شده و مردم با اطمینان و اعتماد خاطر بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود تورم و گرانی و نیاز کشور به توسعه تولید، اگر بتوان ابزار‌های مالی را توسعه داده و در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار داد، بازار مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

سنگدوینی بر پشتیبانی از بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: ورود سرمایه‌گذاران و مردم به بازار، تقویت بورس کشور را به دنبال دارد. همچنین دولت، کارگزاران و مسوولان نظام نیز باید زیرساخت‌های لازم را به منظور جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر فراهم کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد، بازار‌های مالی نیاز به شفافیت بیشتری دارد و ورود و سرمایه‌گذاری در بازار مالی نیازمند آرامش و ثبات و اعتماد است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده